کمیسیون اقتصادی و تخلفات امور مالیاتی
25 اکتبر 2021
قانون مالیات جهانی
قانون مالیات جهانی و حمایت رهبران جی۲۰
1 نوامبر 2021
بازار ارز

ریزش دلار از ترس لایحه مالیاتی آمریکا

پیشنهاد سناتورهای دموکرات آمریکا برای اخذ مالیات جدید از ثروتمندان باعث کاهش قیمت دلار شد. به گزارش مشرق به نقل از رویترز، خیز دموکرات ها به اخذ مالیات بیشتر از ثروتمندان آمریکایی می تواند منجر به آغاز دور جدیدی از فرار سرمایه به خارج کشور شود. هدف از لایحه مالیاتی پیشنهادی سناتورهای آمریکایی که افراد با دارایی بالای یک میلیارد دلار یا متوسط درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سه سال متوالی را هدف می گیرد. تامین مالی لایحه حمایتی یک تریلیون دلاری جدید دولت است. حدود ۱۰۰ ثروتمند آمریکایی مشمول لایحه پیشنهادی خواهند شد.

لایحه مالیاتی آمریکا

آمارهای منتشرشده مرکز آمار آمریکا نشان می دهد که میزان فروش خانه های جدید در آمریکا تا پایان ماه سپتامبر با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به ماه قبل به بیش از ۸۰۰ هزار خانه رسیده است. که این رقم ۹۸ هزار واحد بیشتر از چیزی است که در ماه آگوست ثبت شده بود. جذاب شدن مجدد بازار مسکن برای سرمایه گذاران می تواند یک فرصت جدید برای صعود دلار باشد. چرا بخش قابل توجهی از خانه های گران قیمت معامله شده مربوط به سرمایه گذاران خارجی است.

جریان سرمایه ورودی خارجی

باقی ماندن جریان سرمایه ورودی خارجی به چین در سطحی مستحکم بیش از پیش به تقویت جایگاه یوان منجر شده است. داده‌های وزارت بازرگانی چین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در چین در ۹ ماه امسال به ۸۵۹.۵۱ میلیارد یوان ( ۱۲۹.۲۶ میلیارد دلار) رسیده. که این رقم در مقایسه با مدت مشابه منتهی به سال قبل ۱۹.۶ درصد افزایش نرخ تورم را نشان می دهد. کشورهای عضو اتحادیه آ. سه. آن با ۳۱.۴ درصد کل سرمایه گذاری ها بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی در چین بوده اند.

ادامه بالا ماندن نرخ تورم در سطح جهانی به یک نگرانی بزرگ در بازار ارز تبدیل شده است. جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا- با بیان اینکه این نهاد به زودی به برنامه خرید اوراق قرضه خود خاتمه خواهد داد نسبت به بازگشت تورم آمریکا به محدوده دو درصدی تا سال آینده ابراز امیدواری کرده است. از طرف دیگر جک دورسی- مدیرعامل توییتر- در یک پیام توییتری عجیب نوشت: ابرتورم همه چیز را عوض خواهد کرد.  به زودی ابرتورم در آمریکا و بعد از آن در سایر نقاط جهان اتفاق خواهد افتاد.

منبع

موسسه مشاوره مالیاتی آریا حساب آترینا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع