حذف مالیات بر طلا
حذف مالیات بر طلا چقدر بر قیمت آن تاثیر دارد؟
14 دسامبر 2021
اخذ مالیات از تراکنش های بانکی
اخذ مالیات از تراکنش بانکی
14 دسامبر 2021
گلایه از عملکرد سازمان امور مالیاتی

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران ضمن گلایه عملکرد سازمان امور مالیاتی در گذشته مبنی بر عدم همکاری با اصناف، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی در دوره جدید با عملکرد مناسب مانع از سلب اعتماد اصناف گردد.

اصناف نباید نگران مالیات سال آینده باشند

درستی با اشاره بر اینکه دولت باید بصورت شفاف اعلام کند که اصناف نباید نگران مالیات سال آینده باشند و معافیت های مالیاتی برای کسبه خوش حساب را اعمال نماید، گفت: هیچ دلیلی برای دریافت مالیات با شیوه ها و اعداد و ارقام سال های گذشته وجود ندارد و قطعا باید در سال آینده با توجه به خسارتهای اصناف شاهد کاهش دریافت مالیات از کسبه و اختصاص معافیت های تشویقی برای صنوف خوش حساب باشیم.

صرافی اکسچینو
به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران و نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی در خصوص نشست هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و معاونین سازمان اظهار کرد: در این نشست ضمن تبریک و آرزوی موفقت برای رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، مشکلات و دغدغه های اصناف کشور در حوزه مالیات توسط هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران مطرح و با رئیس و معاونین سازمان امور مالیاتی بحث و تبادل نظر گردید.

بیشتر بخوانید:تمدید مهلت اعتراض به اوراق مالیاتی تا ۳ ماه آینده

فرار مالیاتی

ابراهیم درستی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت به جای فشار مالیاتی بر مغازههای شناسنامهدار که مالیات آنها مشخص است، باید در پی فرار مالیاتی باشد، اظهار داشت: باید در شرایط رکود و تعطیلی دو ساله به کسبه توجه ویژه کرد. در یک سال و نیم گذشته به دلیل محدودیت های ضد کرونایی و مصوبات ستاد ملی کرونا اکثر صنوف مغازه های خود را بسته اند؛ ولی هزینه ها، مالیات و بیمه ها همچنان پابرجاست. متاسفانه سازمان امور مالیاتی به جای تمرکز بر روی فرارهای مالیاتی و اصلاح روند اخذ مالیات بر مبنای خود اظهاری و مستندات، هر روز عرصه را بر اصناف که دارای شناسنامه مالیاتی میباشند و به دلیل شیوع کرونا آسیب های شدیدی را متحمل شده اند، تنگ تر می نماید.

بیشتر بخوانید:مالیات سال ۹۹ اصناف

بیشتر بخوانید:اجرای قوانین پایانه فروشگاهی از سال آینده

سازمان امور مالیاتی در دوره جدید

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران ضمن گلایه عملکرد برخی مسئولان سازمان امور مالیاتی در گذشته مبنی بر عدم همکاری مناسب سازمان با اصناف، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی در دوره جدید با عملکرد مناسب مانع از سلب اعتماد اصناف گردد. ما جلسات متعددی با رئیس و معاونین سازمان در دوره های قبل داشته ایم و نهایت همکاری را طبق قانون با این سازمان داشته ایم. از ریاست جدید سازمان درخواست داریم با تشکیل کارگروه مشترک فی مابین اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی در راستای رفع و تسهیل مشکلات فی مابین اقدام نماید.

درستی در خصوص لزوم عدم اخذ گواهی ماده ۱۸۶ جهت تسهیل صدور پروانه کسب نیز عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود، نبود زیر ساخت لازم و لزوم تسهیل صدور مجوز کسب و کار، از رئیس سازمان درخواست کردیم تا نسبت به عدم اخذ گواهی ماده ۱۸۶ با اصناف همراهی و جهت اجرایی شدن این موضوع اقدامات لازم را نمایند.

تاکید بر لزوم عملکرد شفاف

نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی در پایان با تاکید بر لزوم عملکرد شفاف در سازمان امور مالیاتی، بیان داشت: لازم است سازمان پس از تعیین مالیات مودیان، گزارشی از نحوه تعیین مالیات و مستندات به شخص مودی ارائه نماید.

بیشتر بخوانید:تسهیلات مالیاتی در شرایط کرونا

بر اساس بند «ح» تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱، همه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلف هستند که ۱۰ درصد از حق الزحمه یا حق العمل گروه پزشکی را که به موجب دریافت وجه صورت حساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا به صورت نقدی از طرف بیمار پرداخت می‌شود. به عنوان علی الحساب مالیات کسر و به نام پزشکی مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورت حساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

همچنین همه صاحبان حِرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که پروانه کار آن‌ها توسط وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی صادر می‌شود و همه اشخاص شاغل در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده مکلف هستند از پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان) استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:قانون پایانه‌های فروشگاهی – همکاری اصناف و سازمان مالیاتی در اجرای آن

ariahesabatrina.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع