کسری بودجه
اصلاح نظام مالیات کشور
22 اکتبر 2021
مالیات خانه لوکس
مالیات ارزان برای خانه‌های لاکچری!
24 اکتبر 2021
هوشمندسازی نظام مالیاتی

هوشمندسازی نظام مالیاتی

حرکت به سمت هوشمندسازی نظام مالیاتی، رعایت عدالت و رضایت حداکثری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: هوشمندسازی نظام مالیاتی، رعایت عدالت و انصاف، رضایت مودیان و تحقق کامل درآمدهای مالیاتی، برنامه های اولویت دار نظام مالیاتی محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور مالیاتی، داود منظور رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی کشور. در نخستین دیدار خود با معاونین سازمان و مدیران کل ستادی، سیاست‌های کلی و برنامه‌های اولویت دار نظام مالیاتی را اعلام کرد.

وی در ابتدا و با اشاره به توفیقات و دستاوردهای سالهای اخیر نظام مالیاتی، عنوان داشت:

سازمان امور مالیاتی، بی تردید جزو دستگاه‌های برتر در سیستم اجرایی کشور است و به نوعی، پیشران خدمات دولت محسوب می‌شود.

حرکت به سمت هوشمندسازی نظام مالیاتی، رعایت عدالت و رضایت حداکثری

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد:

در شرایطی که کشور از سایر منابع مالی همچون درآمدهای نفتی محروم است. مسئولیت این دستگاه در تأمین مالی دولت بسیار سنگین است. ضمن اینکه دولت سیزدهم به شدت از تأمین مالی از طریق سایر شیوه‌ها از جمله چاپ پول و استقراض بانکی ابا دارد. چرا که این شیوه‌های نادرست است. در نهایت به تورم می‌انجامد و فشار آن بر زندگی و معیشت مردم وارد می‌شود.

منظور اظهار داشت:

مهمترین مأموریت این دستگاه، وصول درآمدهای مالیاتی و تأمین بودجه کشور است. و با تلاش مضاعف و کار جهادی باید زمینه رشد درآمدها و تعالی نظام مالیاتی را فراهم سازیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بیان داشت:

برنامه کلان نظام مالیاتی در چهارسال پیش رو، افزایش نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی از حدود ۶ درصد به ۹ درصد (۵۰ درصد رشد) و تأمین مالی حداکثری از منابع سالم و پایدار مالیاتی است.

وی در ادامه با بیان اینکه معاونت‌های این سازمان، به فراخور باید بسترهای لازم برای رشد و تحقق اهداف و سیاست‌های نظام مالیاتی را فراهم سازند. گفت: الگو و چارچوب کلی ما برای پیشرفت و توسعه نظام مالیاتی. رعایت انصاف و عدالت. رضایت مودیان. هوشمندسازی نظام مالیاتی. وصول حداکثری و ارتقای سلامت نظام اداری است.

موسسه مشاوره مالیاتی آریا حساب آترینا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع