ممیزان و مودیان دولتی در اریا حساب اترینا
12 می 2020
تفاوت برگ تشخیص و برگ قطعی مالیات در آریا حساب آترینا
12 می 2020

ممیزین و برخورد با مودیان
هرگاه در حین ایفای وظیفه از طرف ممیزین مالیات نسبت به آنها مقاومتی بشود ممیز حق دارد از مأمورین انتظامی کمک بخواهد و مأموران یاد شده مکلف به کمک ممیز در حدود قوانین و مقررات جاری هستند.
ممیزین مالیات باید با کمال بی‌غرضی در جمع‌آوری اطلاعات و اسناد اقدام کرده و در کشف حقیقت بین آنچه حاکی از نفع یاضرر مؤدی‌است فرقی نگذارند.
ممیزین مالیات باید در ضمن جمع‌آوری اطلاعات واسناد مؤدی موجب افشای مضمون آنچه مربوط به درآمد و مالیات نیست نشوند. ممیزین و برخورد با مودیان
‌درمواردی که مؤدی قسمتی از فعالیت‌های خود را در اظهارنامه قید نکرده و یا اظهارنامه ناقص یا اشتباه یا خلاف واقع باشد و به هر حال‌مورد قبول ممیزین مالیات نباشد و یااین که اساساً مؤدی اظهارنامه تسلیم نکرده باشد و همچنین در مواردی که مؤدی اصولاًموظف به تسلیم اظهارنامه ‌نیست و مالیات متعلقه به خود را نپرداخته باشد به طور کلی در تمام مواردی که اداره دارایی به موجب قوانین و مقررات مالیاتی می‌بایست تمام یا‌قسمتی از درآمد و مالیات مؤدی را تشخیص دهد ممیزین مالیات موظف هستند در کلیه این موارد برای تشخیص درآمد و مالیات مؤدی بر‌اساس قوانین مالیاتی مربوط به هر دسته از مؤدیان اقدامات لازم را بر طبق مقررات این لایحه قانونی به عمل آورده و برگ تشخیص مالیاتی به عنوان‌مؤدی تهیه و تنظیم کنند.
ممیزین مالیات باید در اجرای ماده فوق برگ تشخیص مالیاتی را بر اساس مأخذ صحیح و متکی به دلایل و اسناد مثبته واطلاعات کافی وبه‌نحوی تنظیم کنند که کلیه فعالیت‌های مختلفه مؤدی و درآمدهای حاصل از آن جداگانه و بدون ابهام در آن قید و برای مؤدی روشن شود.
ممیزین مالیات ذیل برگ تشخیص را با نام کامل و سمت خود امضاء و به مهر اداره دارایی ممهور می‌ کنند ومسئول مندرجات برگ ‌تشخیص و نظریه خود از هر جهت خواهند بود.
اداره دارایی مکلف است برگ تشخیص مالیاتی را به مؤدی ابلاغ کند و انجام ابلاغ را در پرونده ثبت و به ممیز مربوطه نیز اطلاع دهد.‌ممیزین مالیات نیز می‌توانند برگ تشخیص را به مؤدی حضوراً ابلاغ کنند.
برگ تشخیص مالیاتی که بر طبق مقررات این لایحه قانونی صادرمی‌شود به جای پیش‌آگهی مالیاتی است

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع