كالاهای معاف از ماليات
کدام کالاها معاف از مالیات می شوند؟
14 دسامبر 2021
بررسی گزارش دستگاه‌های امنیتی از وقایع اصفهان
برسی گزارش وقایع اصفهان از دستگاه‌های امنیتی
19 دسامبر 2021
اخذ مالیات از خودروهای لاکچری

مالیات بر خوردروهای لوکس و لاکچری

مشمولان مالیات

مطابق لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، مجموع ارزش انواع خودروی سواری(مالیات بر خودروهای لاکچری) و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی اعم از اشخاص حقیقی ( .خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل. ) و حقوقی بیش از ۱۰ میلیارد ریال ( یک میلیارد تومان ) مشمول مالیات شدند .

بیشتر بخوانید:لایحه مالیات بر مجموع درآمد به زودی به دولت می‌رود

ایرنا ، این مالیات به گونه ای است که ارزش خودرو تا مبلغ ۱۵ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد ریال به میزان یک درصد ، تا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد ریال به میزان ۲ درصد ، تا مبلغ ۴۵ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۳۰ میلیارد ریال به میزان سه درصد و نسبت به مازاد ۴۵ میلیارد ریال به میزان چهار درصد در نظر گرفته شده است .

ماخذ محاسبه مالیات بر خودروهای لاکچری ، قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است. که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ تعیین و اعلام می شود.

بیشتر بخوانید:مالیات ارزان برای خانه‌های لاکچری!

مکلف به تعیین داراییهای مشمول و ارزش آنها  پایان خرداد

ماخذ مزبور برای انواع خودرو که پس از اعلام سازمان تولید یا وارد می شوند. و بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد شد .

سازمان امور مالیاتی مکلف است نسبت به تعیین داراییهای مشمول و ارزش آنها حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ اقدام کند. و مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

بیشتر بخوانید:مالیات صفر خانه‌ها و خودرو‌های لاکچری

همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالیانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ پرداخت کنند.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای أنها مالیات وضع شده. قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی ، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است .

بیشتر بخوانید:مالیات خودرو ندهیم چه میشود؟

ariahesabatrina.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع