بررسی درآمدهای مالیاتی و گمرکی با حضور روسای سازمان امور مالیاتی
28 دسامبر 2020
ارجاع عدم تمکین سازمان مالیاتی به پیاده سازی نظام جامع هوشمند مالیاتی به قوه قضاییه کلید خورد
30 دسامبر 2020

تراکنش های بانکی

امروزه تمام کشورها مبارزه با پول شویی یکی از بزرگترین
دغدغه های سیستم بانکی است.

با توجه به اصلاح قانون مالیات های مستقیم در سال ۱۳۹۴ بانک مرکزی مجبور است تمام تراکنش های بانکی را به سازمان امور مالیاتی کشور را ارسال نماید و مبارزه با فرار مالیاتی و عدالت مالیاتی از جمله اهداف بزرگ دستگاه های قضایی می باشد.
در تمام کشور های اروپایی مامورین اداره مالیات به راحتی تمام تراکنش های بانکی اشخاص و شرکت ها را هر زمان نیاز باشد میتوانند مستندات حساب بانکی افراد را تقاضا نمایند.
بین تمام مودی ها بررسی تراکنش بانک ها یک سوتفاهم بزرگ می باشد سازمان امور مالیاتی افرادی را شناسایی میکند که قصد فرار مالیاتی دارند باید نگاهی به وسعت اعتماد نگاه کرد.
اگر مودی در سال های عملکرد تمام واقعیت را ابراز نماید و  هرگز سازمان امور مالیاتی به دنبال حساب بانکی اشخاص نیست و تنها فروش ابرازی را با گردش بانک بررسی میکند و اگر واقعیت باشد نیازی به بانک افراد نیست و اگر فردی درآمد را پنهان نماید و مبدا پول مشخص نباشد سازمان امور مالیاتی وارد عمل میشود از سال ۹۵ این قانون جدی شد و از سال ۹۶ به صورت رسمی اجرا شد.
در سال ۹۵ از مبلغ ۵۰۰میلیون تومان مورد بررسی قرار گرفت که این تصمیم همان ابتدا با مخالفت فراوانی آغاز شد و این تصمیمات عملی نشد مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به ۵ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و اگر اشخاص حقیقی و حقوقی ۵ میلیارد گردش تمام حساب های آن باشد مورد بررسی قرار میگرد و در صورت ۵ میلیارد گردش برای سال  ماده ۱۳۱ تا ۵۰ ملیون تومان ۱۵ درصد تا ۱۰۰ ملیوت تومان ۲۰ درصد و بیشتر از آن تا ۲۵ درصد محاسبه میشود.در صورای که بیش از ۵ میلیارد تومان گردش داشته باشید مبالغ ورود به حساب بانک باید با توجه به موارد زیر دفاع کنید

به موارد زیر دقت کنید.

۱)
در صورتی که پرونده مالیاتی دارید و ورودی بانک شما با ابرازی فروش اظهارنامه شما همخوانی داشته باشد و با بررسی تراکنش های شما پاسخگوی کارشناسان مالیاتی هستید در غیر این صورت ما به التفاوت آن محاسبه میشود با تراکنش های بانکی ورودی محاسبه میشود و سپس از پرداختی شما آن عملکرد از شما کم میشود.
۲)
 گزارش رسیدگی تراکنش ها را باید از کارشناسان مالیاتی دریافت نمایید و برای اطلاعات تراکنش ها تمام ورودی ها را   مشخص کنید
۳)
در صورتی که پرونده مالیاتی نداشته باشید ورودی های بانکی شما بالای ۵ میلیارد ریال باشد سازمان امور مالیاتی از دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی ارسال میشود
۴)
با توجه به احتمال عدم مستند سازی برخی از تراکنش ها ی بانکی در سنوات قبل از سال ۹۵ تراکنش های کمتر از مبلغ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰ریال در دسترس نباشد منظور نخواهد شد
۵)
تراکنش های بانکی مربوط به اعضای هیئت مدیره و سهامدارن اشخاص حقوقی با تائید شخص حقوقی معاف خواهد بود
۶)
دریافتی و پرداختی مرتبط با حق شارژ معاف خواهد بود
۷)
تنخواه های واریزی به حساب اشخاص توسط کارفرما معاف
خواهد بود
۸)
تمام مبالغی که بین حساب های اشخاص حقیقی و حقوقی رد و بدل شده است معاف خواهد بود
۹)
دریافت و پرداخت بستگان معاف خواهد بود
۱۰)
تسهیلات بانکی معاف خواهد بود
۱۱)
اتصال بین حساب های شرکا در مشاغل مشارکتی معاف خواهد بود
۱۲)
دریافت و پرداخت سهامداران  معاف است.
۱۳)
قرض بورسیه معاف است.
۱۴)
وجوه دریافت از خسارات معاف است.
۱۵)
مبالغ دریافتی پرداختی اشخاص به عنوان واسط با توجه به فضای کسب و کار معاف خواهد بود در صورتی که ماهیت درآمدی نداشته باشد.
کلمه رسمی و غیررسمی که استفاده میشود منظور بانک حساب رسمی است که شخص به سازمان امور مالیاتی معرفی میکند و غیر رسمی حساب بانکی است که فرد به سازمان امور مالیاتی معرفی نمیکند.

و غیررسمی حساب بانکی است که فرد به سازمان امور مالیاتی معرفی نمیکند و گردش این حساب تجاری است این یعنی فرار مالیاتی نه تنها اشخاص باید مالیات تراکنش های غیررسمی را بدهند جریمه مادی ۱۶۹ مکرر را نیز خواهند شد. تمام بانک های غیررسمی به سازمان امور مالیاتی متصل و ارسال شده و خطرات جدی جریمه مشخص میشود سازمان امور مالیاتی ابتدا تراکنش های بانکی را محاسبه نموده و سپس مالیات ارزش افزوده را نیز که مرور زمان نداردبعدا مطالبه خواهد کرد سپس نتیجه میگیریم مودی حتما باید تراکنش های بانکی را اعلام نماید.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع