گردش مالی عجیب در حساب‌های اجاره‌ای
25 می 2021
قطعی برق در اخذ مالیات لحاظ شود
27 می 2021

محمد مسیحی روز سه شنبه چهارم خرداد در نشست با فعالان اقتصادی استان که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: همانقدر که تولید اهمیت دارد به همان میزان تامین مالی درست هم برای دولت‌ها دارای ارزش است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بهترین راه تامین مالی برای دولت‌ها از طریق مالیات است، افزود: باید عدالت مالیاتی برقرار باشد تا علاوه بر جلب اعتماد عمومی، دریافت مالیات به گونه‌ای منصفانه و معقول باشد که فعالان اقتصادی با دیدن اثرات آن در کشور به پرداخت مالیات تمایل داشته باشند.

مسیحی در در ارتباط با بحث تقسیط مالیات بر ارزش افزوده که گلایه عمده فعالان اقتصادی به ویژه در بخش صنعت خودروسازی و گروه قطعه سازان است ، بیان کرد: اگر با استعلام از سایپا و ایران خودرو به این نتیجه برسیم که مطالبات قطعه‌سازان از سوی این دو گروه خودروسازی با تاخیر پرداخت می‌شود منعی برای بلند مدت کردن تقسیط مالیات بر ارزش افزوده نمی‌بینیم. وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی تقویت شود، گفت: فعالان این عرصه باید احساس امنیت داشته باشد تا مالیات خود را به موقع پرداخت کنند، در این میان اگر یک فعال اقتصادی از روی عدم آگاهی چندین ریال کمتر مالیات پرداخت می کند، باید توجه داشته باشیم که این میزان منابع مالی در نزد آن صنعتگر وارد چرخه تولید و اشتغال زایی شده است. معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه بحث فرار مالیاتی قطعاً خط قرمز سازمان است، افزود: سازمان امور مالیاتی به دنبال تمکین حداکثری یا پذیرش خود اظهاری مودیان است و در قالب انجام آن خود اظهاری‌های نزدیک به واقعیت را بدون رسیدگی و ممیزی می پذیرد.

وی در مورد مبارزه با فرارهای مالیاتی با تاکید بر پیگیری شناسایی این افراد از سوی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: هدف بازپس گرفتن حقوق حقه دولت از افرادی است که از پرداخت مالیات فرار می کنند. مسیحی در مورد قطعی برق در روزهای کنونی در نقاط مختلف کشور از جمله در سطح واحدهای تولیدی و صنعتی و تاثیری گذاری آن بر توقف چرخه تولید و یا خرابی مواد اولیه توضیح داد: اگر تحت تاثیر قطعی برق در یک واحد تولیدی کار متوقف شده یا مواد اولیه از بین برود، این موارد در دستورالعمل موجود پیش بینی و بررسی شده است.

وی در بحث قانون مالیات بر ارزش افزوده با اشاره به اینکه چندین سال است که این مسئله در مجلس به طرح گذاشته شده است،گفت: بعد از بررسی این قانون در مجلس ایرادات آن به شورای نگهبان ارسال شد، امیدواریم که در خردادماه این قانون تصویب شود، فرصت ۶ ماهه برای نوشتن آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن تعیین شده و پایه آن قانون سامانه‌های فروشگاهی است. معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: اگر قانون سامانه‌های فروشگاهی استقرار یابد، نحوه فرآیند اخذ مالیات بر مبنای این سامانه خواهد بود و فعالان اقتصادی باید معاملات خود را در این سامانه ثبت نام کنند.

وی در تشریح قانون سامانه مودیان مصوبه مجلس شورای اسلامی گفت: در این مورد بعد از آماده سازی زیرساخت ها باید همه فعالان اقتصادی باید در این سامانه ثبت نام کنند تا فاکتورهای آنها آنلاین صادر شده و در کارپوشه خریدار قرار داده شود، اگر فعال اقتصادی وارد این سامانه نشود عملاً اعتبار مالیاتی و خریدار قبول نخواهد بود. مسیحی در ادامه تشریح کرد: رفع تعهدات ارزی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب بالغ بر ۵۶ و ۷۰ درصد بوده است و بعد از آن در مقطعی به ۱۰۰ درصد هم رسید، در بحث رفع تعهدات ارزی سازمان امور مالیاتی مجری است و تا زمانی که بانک مرکزی به ما این مسئله را اعلام نکند حق رسیدگی نداریم. وی در خصوص مصوبه هئیت وزیران در بحث شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت که تنها برای بخشی از صنایع اشتهارد اعمال شده است، توضیح داد: اگر در متن قوانین و مقررات و مصوبات هیئت وزیران سکوت شده باشد، اثرگذاری آن شامل آینده می شود، مگر آن که در متن مصوبه قید شده که به گذشته هم باز می گردد، این موضوع در ارتباط با مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری هم صدق می کند.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع