اخذ مالیات از مودیان چند برابر!/ قانون ماموران سازمان امور مالیاتی
29 دسامبر 2021
پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده
پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده و رشد ۷۸ درصدی /کرمانشاه
11 ژانویه 2022
فعالان گردشگری

معاون گردشگری کشور از اجرایی شدن معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای تمامی مراکز اقامتی و فعالان گردشگری دارای مجوز به غیر از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه ورودی از امروز خبر داد.

اجرای معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان گردشگری از امروز

معافیت تأسیسات و فعالان گردشگری

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور گفت: معافیت تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی که در جذب گردشگران ورودی فعالیت دارند از قانون مالیات بر ارزش افزوده، جزو مطالبات به جای بخش گردشگری بوده است.

شالبافیان به بند ۱۵ قسمت «ب» ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: در این بند به صراحت اشاره شده است که خدمات اقامتی هتل‌های ۳ ستاره و پایین‌تر، همچنین مهمان‌پذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشمول این معافیت می‌شوند.

بیشتر خوانید:موعد پذیرش فعالان اقتصادی

 معاف از پرداخت مالیات و عوارض 

در ادامه معاون گردشگری کشور با اشاره به تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده بیان کرد: بر اساس این تبصره خدماتی که توسط اشخاص مقیم ایران (اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی و یا شعب شرکت‌های خارجی مقیم ایران) ارائه می‌شود و محل مصرف خدمات و یا مقصد خدمات داخل باشد یا خارج از کشور، در صورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل و وارد کشور بشود صادرات محسوب می‌شود. بنابراین از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند. و مالیات و عوارض خرید نهاده‌های آن‌ها مسترد می‌شود.

بیشتر خوانید:تکذیب استیضاح وزیر اقتصاد/شکست رکورد ترانریت کالای خارجی

او افزود:

بر همین اساس درآمد حاصل از جذب گردشگران ورودی به کشور صادرات تلقی شده و این معافیت مشمول آن‌ها می‌شود. این موضوع یکی از چالش‌هایی بود که از سال‌های گذشته به علت تفاسیر گوناگون، فعالان این حوزه را با چالش روبه‌رو کرده بود. که با تصویب و اجرایی شدن قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده مرتفع می‌شود.

شالبافیان در پایان بر هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد و گفت: برای تسهیل در اجرای این فرایند، نیاز به هماهنگی با سازمان امور مالیاتی است. که بر اساس تصمیمات متخذه ضمن برگزاری نشست‌های مشترک، مسیر بهره‌مندی فعالان هموار شود.

بیشتر خوانید:زیرساخت‌های گردشگری – تعلیق حساب‌ مالیاتی و پرداخت‌های بدون

ariahesabatrina.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع