اظهارنامه مالیات برارزش افزوده
اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
9 اکتبر 2021
محمد مخبر
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تعیین شد
18 اکتبر 2021
وایپو

ثبت ۴۸ نشانه جغرافیایی فرش دستباف در داخل

سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) نخستین مصاحبه از اولین شماره‌ مجله خبری آسیا و اقیانوسیه خود را به رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با برگزاری شصت‌ودومین نشست سالانه مجمع عمومی وایپو (سازمان جهانی مالکیت معنوی). نخستین مصاحبه تخصصی با رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت پذیرفت.

میرطاهری، ضمن اشاره به سوابق خود. در خصوص آخرین وضعیت مالکیت معنوی. چشم‌اندازهای سال‌های آتی. صنایع نوآور ایران. اهمیت فرهنگی و اقتصادی فرش دست‌باف ایران و حمایت از آن و سایر موضوعات مرتبط با این نشریه تخصصی گفتگو نموده است.

نشانه جغرافیایی فرش دستباف

ساختار مرکز مالکیت معنوی

رئیس مرکز مالکیت معنوی در بخش نخست مصاحبه، ضمن معرفی ساختار مرکز مالکیت معنوی، به وظایف و مأموریت‌های این مرکز در حمایت از مالکیت‌های صنعتی و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی اشاره و اظهار داشت. ایران تا کنون به ۸ معاهده از مجموع ۱۷ معاهده مؤثر تحت مدیریت وایپو در حوزه مالکیت صنعتی ملحق گردیده. و عن قریب نیز به موافقت‌نامه‌های وین و استراسبورگ و سند ژنو لیسبون ملحق خواهد شد.

میرطاهری در خصوص وضعیت ایران در آخرین رتبه‌بندی شاخص جهانی نوآوری (GII) گفت:

جمهوری اسلامی ایران با رشد ۷ پله‌ای نسبت به سال گذشته، در حال حاضر دومین صنعت نوآور در منطقه می‌باشد. همچنین، ایران از جمله کشورهای با درآمد متوسط است که دارای بالاترین خوشه‌های علم و فناوری است.

وی افزود:

نوآورترین صنایع در ایران، شیمی، پزشکی و دارو، و مکانیک هستند. که بیشترین اظهارنامه‌های ملی و بین‌المللی ثبت اختراع در ایران را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین ایران در زمینه نانوتکنولوژی، روباتیک و سلول‌های بنیادین پیشرفت‌های چشم‌گیری را داشته است.

این مقام مسئول در سازمان ثبت اسناد و املاک جمهوری اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار وایپو در خصوص وضعیت فرش دست‌باف ایران، ضمن اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی این هنر صنعت، گفت:

فرش دست‌باف ایرانی به دلیل وجود برخی ویژگی‌ها نظیر قابلیت ترویج و توسعه با سرمایه اندک و امکان ایجاد اشتغال گسترده، همواره جز یکی از محصولات استراتژیک در اقتصاد ایران به شمار می‌رفته است.

موسسه مشاوره مالیاتی آریا حساب آترینا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع