تحقق ۱۰۰ درصد درآمد مالیاتی دولت تا ۲۰ اسفند
16 مارس 2021
دارندگان خانه‌های خالی بخوانند/ اولین برگه‌های مالیاتی در راه
7 آوریل 2021

رویکرد اصلی اعضای شورا نسبت به روند واگذاری‌ها و لزوم توجه به کاهش تصدی‌گری دولت و رسیدن به توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: به اعتقاد او آنچه از روح حاکم بر سیاست‌های اصل ۴۴ برمی‌آید همین نکته بوده و باید این اصل را با تمام جزئیات آن مورد توجه قرار داد.

در بخش دیگری از این نشست علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عملیاتی شدن پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان یزد و شهرستان اردکان در راستای حل مسائل آبی تعدادی از معادن بزرگ مستقر در این مسیر اشاره کرد. بر اساس اظهارات او، عملیات اجرایی ۳ خط انتقال آب دیگر نیز کلید خورده است که یکی از استان هرمزگان به خراسان جنوبی می‌رسد، دیگری از هرمزگان وارد اصفهان شده و در نهایت خطی که از چابهار به زابل می‌رود.

او همچنین به انعقاد چند موافقت‌نامه با شرکت‌های بزرگ صنعتی برای توسعه سطح سرمایه‌گذاری‌ها برابر با ۱۵۲ هزار میلیارد تومان در ۵ استان کشور اشاره کرد. در این بین دژپسند نیز با توجه به برگزاری نشست پایانی شورای گفت‌وگو در سال ۹۹ به برخی دستاوردهای این شورا اشاره کرد. بر اساس گفته‌های او، در این سال ۱۰ جلسه با ۱۷ مصوبه برگزار شد که دستاورد قابل توجهی است.

او همچنین با بیان این مطلب که در این سال برابر با ۳۳.۴ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی اتفاق افتاد، گفت: همکاری و همیاری در نشست‌های شورای گفت‌وگو کمک کرد تا صادرکنندگان علی‌رغم مشکلات و چالش‌های بسیار موفق به این سطح از صادرات شوند. وزیر اقتصاد ادامه داد: در بحث واگذاری‌ها و مشوق‌های مالیاتی نیز قدم‌های جدی برداشته شد و یا درباره ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید که عین مصوبه شورای گفت‌وگو به تصویب نهایی رسید. وی همچنین از تحقق ۱۰۰ درصدی میزان مالیات مصوب در ۲۰ اسفندماه خبر داد و گفت: مهم این است که این تحقق صددرصدی به گونه‌ای روی داده که هیچ فشاری روی مودی نبود و تا حد ممکن معافیت‌ها و بخشودگی‌ها را اعمال کردیم.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع