امکان رفع مشکل کسری بودجه با جلوگیری از فرار مالیاتی
15 نوامبر 2020
اعلام وصول طرح معافیت مالیاتی فروشندگان شمش طلا و بازنشستگی پیش از موعد
17 نوامبر 2020

رسانه مالیاتی ایران، امید علی پارسا، با بیان این که هوشمند سازی نظام مالیاتی، از مهمترین اولویت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و مهمترین برنامه سازمان امور مالیاتی کشور است گفت: بدون تردید یکی از مهمترین دستاورد‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال‌های اخیر، هوشمندسازی نظام مالیاتی بوده که مهمترین پیامد آن، تحقق ۹۷ درصدی درآمد‌های مالیاتی سال ۱۳۹۷، تحقق ۱۰۲ درصدی درآمد‌های مالیاتی سال ۹۸ و همچنین تحقق حدود ۱۰۰ درصدی درآمد‌های پیش بینی شده هفت ماهه امسال بوده که اینچنین عملکردی، بسیار قابل ملاحظه و کم سابقه است.

پارسا تصریح کرد: تحقق درآمد‌های مالیاتی سال‌های اخیر، در حالی اتفاق افتاده که کشور با تحریم‌های شدید اقتصادی رو به رو بوده و تحقق کامل درآمد‌های مالیاتی، بدون افزایش نرخ مالیات‌ها و فشار بر مودیان فعلی و تنها با تمرکز بر شناسایی مودیان جدید، مبارزه با فرار‌های مالیاتی و وصول مطالبات مالیاتی رقم خورده است. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، همچنین گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا مهرماه سال ۱۳۹۹ از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، رقمی معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب عوارض و به منظور توسعه شهری و روستایی، در اختیار شهرداری‎ها و دهیاری‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین مجموع مالیات قابل تخصیص به بخش سلامت (وزارت بهداشت و درمان) از سال ۱۳۹۷ تا مهرماه سال ۱۳۹۹، حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به سهم ورزش‌های همگانی از مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۷ تا مهرماه ۱۳۹۹، حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بابت سهم ۲۷ صدم درصدی ورزش همگانی از مالیات و عوارض ارزش افزوده وصول شده است.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع