پایان خردادماه؛ موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی
30 می 2021
پایان خردادماه؛ موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی
1 ژوئن 2021

طبق اعلام رییس کل سازمان امور مالیاتی، صاحبان خودروهای لوکس تا هفته دیگر شناسایی و مشمول پرداخت مالیات خودرو تا پایان

بهمن ماه ۱۴۰۰ می شوند و در صورتی که این مالیات را پرداخت نکنند ، حق نقل و انتقال یا اجاره خودروی خود را ندارند .

طبق قانون، تمام مالکان انواع سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان هر سال مجموع ارزش آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد، باید مالیات مربوطه را به خزانه دولت واریز کنند.

قانون، در صورتی فرد را مکلف به پرداخت این مالیات میداند که مجموع ارزش چندین یا یک خودروی آن به بیش از یک میلیارد تومان برسد. به عبارت دیگر، اگر فردی دارای دو خودرو به ارزش‌ های ۵۰۰ میلیون و ۷۰۰ میلیون تومانی باشد، مکلف به پرداخت مالیات میباشد.

با توجه به کف قیمت مالیات‌گیری (یک میلیارد تومان) تقریباً هیچ خودروی تولید یا مونتاژ داخلی مشمول مالیات نخواهد شد و این مالیات مخصوص خودروهای وارداتی است که قیمت روز و سال ساخت یا ورود آنها ملاک میزان مالیات خواهد بود .

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است که متخلفین از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارد.

بنابراین، در صورتی که صاحبان خودرو های لوکس مالیات متعلقه را پرداخت نکنند، نمی‌توانند نقل و انتقال یا اجاره خودروی خود را انجام دهند.

منبع : تجارت نیوز

مشاوره مالیاتی جهان حساب دیاکو  با انجام انواع خدمات مالیاتی و حسابداری، تنظیم اظهارنامه مالیاتی ، تنظیم لوایح مالیاتی ، ثبت شرکت و نیز مشاوره مالیاتی تخصصی آماده ارائه خدمات برای شرکتها و مشاغل می باشد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع