مجلسی ها همچنان درگیر قیر | معافیت مالیاتی صادرات قیر لغو شد
28 فوریه 2021
ابلاغ با تاخیر ضوابط اجرایی یک حکم مالیاتی بودجه ۱۳۹۹
2 مارس 2021

در حالی در تاریخ ۱۲ آذر ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که درست از همان روز تقدیم بودجه، نمایندگان مجلس مخالفت خود را با آن اعلام کرده و ضمن تاکید بر اینکه این بودجه‌ کاملاً نفتی بسته شده و برنامه‌ای برای تحمیل تسلیم در برابر آمریکا است، نسبت به عدم اهتمام دولت به اصلاح ساختاری بودجه انتقادات صریحی را بیان کردند.

این اعتراضات تا جایی پیش رفت که گروهی از وکلای ملت بر رد کلیات بودجه اصرار داشتند و عده‌ای دیگر موافق تصویب کلیات صرفاً با پیش‌شرط اعمال اصلاحات اساسی بودند. در همین راستا بود که کمیسیون تلفیق مجلس از همان ابتدا مبنای فعالیت خود را اعمال اصلاحات ساختاری در لایحه تقدیمی دولت بویژه در بخش مالیات‌ها اعلام کرد.

همین مسئله موجب شد تا در شرایطی که دولت منابع درآمدی خود را حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده بود با اصلاحات اساسی در کمیسیون تلفیق و بعضاً اضافه کردن برخی پایه‌های مالیاتی و اخذ مالیات بیشتر از ثروتمندان،‌ منابع درآمدی بودجه با افزایشی حدود ۳۰۰ هزار میلیاردی به رقم ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

از جمله اصلاحاتی که کمیسیون تلفیق و پس از آن نمایندگان مجلس در بررسی بودجه در صحن در پایه‌های مالیاتی بودجه ۱۴۰۰ اعمال کردند، می‌توان به حذف معافیت مالیاتی انتشارات کمک درسی و موسسات کنکوری، حذف معافیت مالیاتی هنرمندان دارای درآمد بالای ۲۰۰ میلیون تومان در سال، افزایش قیمت سوخت (گاز) و برق صنایع پتروشیمی و فولادی، اضافه کردن دو پله مالیاتی برای پردرآمدها و کاهش ۳۷ درصدی کف حقوق نجومی اشاره کرد.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع