? سازمان امور مالیاتی برای عملکرد ۱۳۹۸ ، از ظرفیت حداکثری تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم مبنی بر تعیین مالیات مقطوع صاحبان مشاغل استفاده خواهد کرد

? خانه‌ای که ۶ ماه سکنه نداشته باشد، خانه خالی شناخته می‌شود
5 آگوست 2020
رشد ۲۰درصدی درآمدهای مالیاتی
9 آگوست 2020

سازمان امور مالیاتی برای عملکرد ۱۳۹۸ ، از ظرفیت حداکثری تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم مبنی بر تعیین مالیات مقطوع صاحبان مشاغل استفاده خواهد کرد

? تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م می گوید :

? سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل یا گروه‌هایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر 《 ده [ سی به موجب قانون بودجه ۹۸ ] [ شصت به موجب مصوبه ۲۰/ ۲/ ۹۹ شورای عالی هماهنگی اقتصادی ] برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون [ یعنی تا ۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان ] 》 باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مؤدیان مذکور را به‌صورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی که مؤدی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود.

???شروط ذیل دور از ذهن نیست؛

?اول : هرچه زودتر مالیات عملکرد ۹۷ خود را قطعی کنید . یقیناً یکی از شروط اولیه تعیین مالیات مقطوع ، قطعیت مالیات سال قبل می باشد.

?دوم : بدهی قطعی سال قبل و یا معوق نداشته باشید ، شاید یکی از شروط در دستورالعمل این باشد که مودی نباید بدهی قطعی معوق داشته باشد.

?سوم : اگر مکلف به ثبت پایانه فروشگاهی در سامانه مالیاتی شده اید ، این کار را انجام دهید ، گویا قرار است یکی از شروط بهره مندی از مفاد دستورالعمل تعیین مالیات مقطوع، ثبت پایانه فروشگاهی ( کارتخوان ) در سامانه مالیاتی برای فراخوان شدگان حرف پزشکی و نیز شهریور ماه ۹۸ ( ۱۵ گروه شغلی ) باشد.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع