?یک شخص حقیقی با ۱۹۵ واحد و یک نهاد با ۱۰۰۰ واحد مسکونی شناسایی شد
22 جولای 2020
? هشدار نسبت به سایت‌های جعلی اخذ مالیات
22 جولای 2020

اظهارنامه مالیاتی سال ۹۸ و تغییرات آن

?اظهارنامه مالیاتی گزارشی از سوی مودیان مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور می باشد که در آن میزان دقیق مبادلات تجاری و سود حاصله از فعالیت های اقتصادی هریک در یک سال مالی ذکر شده است.

?در تغییراتی که قرار است از اظهارنامه ۹۸ به بعد اعمال شود ، تشخیص مالیات با رعایت ضوابط مقرر، نیاز به بررسی کارشناسان مالیاتی نداشته و این امر می تواند در اسرع وقت به برگه قطعی ختم شود .

?در همین رابطه با در دستور کار قرار گرفتن حذف شیوه تشخیص علی الراس ، از این پس چنانچه اظهارنامه تسلیم شده به طور کامل با کلیه مقررات اعلام سود مودی در یک سال مالی همخوانی داشته باشد ، بدون اینکه مورد بازبینی قرار گیرد پذیرفته خواهد شد ( انطباق اطلاعات اظهارنامه با پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی) .

?در این تغییرات که به ماده ۹۷ مذکور مرتبط است ، تسلیم اظهارنامه در مهلت قانونی و مطابق با مقررات این کار مورد تائید خواهد بود . گفتنیست که در غیر این صورت سازمان با رجوع به بانک اطلاعاتی خود و سوابقی که از مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم به دست آورده است به تهیه اظهارنامه برآوردی پرداخته و بدین ترتیب میزان فعالیت و اطلاعات اقتصادی شخص را تشخیص خواهد داد .

?با توجه به این توضیحات همه اشخاصی که موکلف به پرداخت مالیات هستند با تکیه بر اسناد و مدارکی که می توانند به شفاف تر شدن ادعاهای خود کمک کنند ، می توانند روند پرداخت مالیاتی منصفانه را که باز هم معافیت‌هایی به آن تعلق خواهد گرفت را پرداخت نمایند .

?لازم به ذکر است سازمان امور مالیاتی به طور کلی دسترسی خود به رسیدگی به پرونده های مودیان را محدود نکرده و اعلام داشته است که می‌تواند تعدادی از اظهارنامه‌های مالیاتی واصله را به طور نمونه انتخاب و براساس معیارها و شاخص‌های تعیین شده قبلی آن ها را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد .

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع