مدارک لازم جهت تشکیل پرونده اشخاص حقوقی
5 می 2020
مبالغ نقدی و غیر نقدی مقابله با کرونا هزینه قابل قبول مالیاتی شد
7 می 2020

اگرچه ویروس کرونا شرایط سختی را رقم زده است اما با پیش‌بینی جریان نقدی قابل‌انعطاف و قابل‌تنظیم، می‌توانید مشتریان خود را یک قدم جلوتر نگه دارید و در چنین شرایط دشواری اطلاعات مالی، مشاوره‌ی تخصصی و پشتیبانی مورد نیاز آن‌ها را فراهم کنید.

با تأثیر ویروس همه‌گیر کرونا بر زندگی روزمره، تاکنون هیچ برهه‌ای از زمان مانند امروز برای پشتیبانی از مشتریان ارزشمند مؤسسات ارائه دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای این‌قدر اهمیت نداشته است.کمک به کسب‌وکارهای آسیب دیده برای کنترل جریان‌های نقدی‌شان، مأموریت بسیار مهمی به نظر می‌رسد.

اگر می‌خواهید هنگام رویارویی با اوضاع آشفته‌‌ی مالی به مشتریان خود کمک کنید، ضروری است رویکردی را برای پیش بینی جریان‌های نقدی مرتبط با کسب و‌کار آن‌ها مد نظر داشته باشید.

حسابداران، مشاوران معتمد در مواقع اضطراری حرکت از خدمات رعایت به سمت خدمات مشاوره، برای بسیاری از مؤسسات ارائه‌دهنده‌ی خدمات حسابداری تحولی تدریجی بوده است. اما با توجه به تأثیر اقتصادی بحران ویروس کرونا که بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط را به‌شدت متضرر کرده، شاهد تقاضای گسترده‌ای برای خدمات مشاوره‌ای هستیم.

شرکت‌های کوچک و متوسط حسابدار خود را به‌عنوان یک مشاور قابل اعتماد واقعی می‌بینند. آن‌چه مالکان، هیأت مدیره‌ها و مدیران عامل می‌خواهند، کسی است که در طی مراحل مختلف آن‌ها را راهنمایی کند. مشاوری که می‌تواند منابع مالی آن‌ها را بررسی کند، کمک‌ها و حمایت‌های مالی موجود را تشریح و از آینده‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت کسب وکار و کارکنان آن‌ها محافظت کند.

تأثیر عدم‌اطمینان مربوط به جریان‌های نقدی در دوران بحران بر اساس تحقیقات انجام‌شده، یک‌پنجم شرکت‌های کوچک در بریتانیا به دلیل تأثیر ویروس کرونا وجوه نقد خود را از دست داده‌اند، این موضوع آمار نگران‌کننده‌ای برای مالکان شرکت‌های کوچک و متوسط است. بخش‌هایی مانند گردشگری، تفریحات و خرده‌فروشی در حال حاضر تعطیل هستند.

سایر بخش‌ها نیز از نظر سطوح کار، فروش و درآمد در شرایط رکود قرارگرفته‌اند، در وضعیت عدم‌اطمینان اقتصادی، کسب‌وکارها با جریان‌های نقدی خود دچار مشکل هستند، زیرا جریان‌های نقدی قلب تپنده‌ی شرکت‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شود.

چرا پیش بینی جریان‌های نقدی بسیار مهم است؟ کنترل جریان‌های نقدی حتی در بهترین شرایط مشکل است. اما حفظ جریان‌های نقدی مثبت در طول این بیماری همه‌گیر جهانی، آزمونی برای شرکت‌های کوچک و متوسط است.آن‌چه این شرکت‌ها از مؤسسات ارائه‌دهنده‌ی خدمات حسابداری می‌خواهند، یاری رساندن به آن‌ها در زمینه‌ی کنترل جریان‌های نقدی ورودی و خروجی است.

دسترسی به پیش‌بینی‌های دقیق از هر چیزی مهم‌تر است زیرا به شرکت‌های کوچک و متوسط اجازه می‌دهد تا منابع جریان‌های نقدی آتی خود را پیدا کنند و برای حل‌وفصل مسائل مربوط به وجوه نقد، مجدداً کسب و کار خود را تنظیم کنند.

به‌ویژه در زمانی‌که شرکت‌ها برای تأمین وجوه مورد نیاز خود به بانک‌ها یا سایر اعتباردهندگان مراجعه می‌کنند، برای تهیه‌ی جدول درخواست وام خود باید مدل پیش‌بینی دقیق، پایداری میزان درآمد، جریان‌های نقدی و سطوح بدهی‌ خود را نشان دهند. ارزش اصلی پیش‌بینی‌های انعطاف‌پذیر هرچه ابزارهای پیش‌بینی جریان‌های نقدی مختص خود موسسه باشد، به‌روزرسانی و گسترش آن ساده‌تر است، و موسسه‌ی ارائه دهنده‌ی خدمات حسابداری سریع‌تر قادر به پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان خواهد بود.

معمولاً نرم‌افزارهای پیش‌بینی جریان‌های نقدی مبتنی بر اکسل است که می‌تواند به پیش‌بینی جریان‌های نقدی به شکل انعطاف‌پذیر کمک نماید.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع