نحوه تنظیم و شرایط پذیرش اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ |آریا حساب آترینا

خصوص نصب صندوق‌های مکانیزه و اجبار صنف هتل‌ داران از سال آینده بر نصب کارتخوان گفت:
23 فوریه 2020
پرسش و پاسخ در خصوص اطلاعات موردنیاز جهت ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی
23 فوریه 2020

مهم برای عموم مودیان مالیاتی اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸

? نحوه تنظیم و شرایط پذیرش اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸

? از عملکرد سال ۱۳۹۸ به بعد، در صورتی که مودیان اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قوانین و مقررات تنظیم و در مهلت قانونی ارائه کنند و در صورت انطباق اطلاعات اظهارنامه با پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می گیرد.

? معاون درآمدهای مالیاتی با تاکید بر اجرای مفاد ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم اصلاحیه ۳۱/ ۴/ ۱۳۹۴ ، مبنای رسیدگی و تشخیص مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ برای اشخاص حقیقی و حقوقی را اظهارنامه مالیاتی عنوان کرد و گفت:

◾در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی که مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی می‌باشند، اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قانون و مقررات مربوطه تنظیم کنند، سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه های مالیاتی آنها را بدون حسابرسی مورد پذیرش قرار خواهدداد و صرفا بر مبنای شاخص ها و معیارهای ریسک درصدی از آنها را رسیدگی می کند.

◾تنها درصدی از اظهارنامه مالیاتی تسلیمی با بانک های اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی مطابقت داده می شود و همچنین بر مبنای شاخص و معیارها ریسک مورد ارزیابی قرار می گیرد.

◾درصورتی که اشخاص یاد شده در مهلت قانونی و مطابق مقررات از ارائه اظهارنامه مالیاتی خودداری کنند، این سازمان نسبت به تهیه اظهارنامه برآوردی براساس میزان فعالیت و اطلاعات به دست آمده اقدام می نماید.

◾وی در ادامه از مودیان مالیاتی خواست تا اظهارنامه مالیاتی خود برای عملکرد سال ۱۳۹۸ را براساس رویکرد جدید و مبتنی بر واقعیت های مترتب بر فعالیت اقتصادی خود و با رعایت مقررات قانونی تنظیم نمایند که این موضوع مستلزم تهیه اظهارنامه های مالیاتی مبتنی بر اسناد و مدارک مثبته می باشد.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع