پیغام سامانه تسلیم لیست حقوق کارکنان / امروز ۲۹ تیر ۱۳۹۹
19 جولای 2020
ابلاغ مصوبه کاهش اختلافات واحدهای تولیدی با سازمان امور مالیاتی
20 جولای 2020
ماده 88قانون مالیات های مستقیم

یکی از دلایل عدم‌رغبت برخی شرکت‌های تولیدی به بازار سرمایه، مشکلات مالیاتی سال‌های گذشته است.وی ادامه داد: پذیرش بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری در بازار سرمایه (بورس و فرابوس) از برنامه‌های وزارتخانه در سال‌جاری است.زرندی گفت: برای ترغیب متقاضیان به پذیرش در بازار سرمایه، اقدامات موثری صورت گرفته که مهم‌ترین آن رفع دغدغه شرکت‌ها برای ورود سازمان مالیاتی به پرونده‌های سال‌های گذشته آنها بود.

معاون طرح و برنامه توضیح داد: با حمایت سران قوا و تایید مقام معظم رهبری این مشکل برای سال ۹۹ برطرف شده است.زرندی گفت: با موافقت وزیر اقتصاد، نماینده وزارت صنعت، معدن وتجارت در هیات پذیرش بورس عضویت پیدا کرد و این موضوع باعث تسریع در روند پذیرش شرکت‌های تولیدی خواهد شد.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که بخش صنعت راهی جز حرکت به سمت ابزارهای نوین مالی ندارد.وی گفت: سیستم بانکی هم‌اکنون تنها منبع تامین‌مالی بخش تولید است، اما نمی‌تواند جوابگوی نیازهای بخش صنعت و معدن باشد، بنابراین باید به سمت ابزارهای جدید رفت.

زرندی گفت: برای این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، اول در بخش قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاست که راه را برای ورود شرکت‌های تازه وارد به بورس تسهیل کند که در این بخش، وزارت صنعت، معدن وتجارت تمام تلاش خود را در سال جاری خواهد کرد و بر این اساس یک دفتر مستقل ذیل معاونت طرح و برنامه به نام دفتر تامین‌مالی ایجاد کرده است.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: اتفاق دوم باید در خود بنگاه‌ها روی دهد، چرا که برخی شرکت‌های تولیدی توانسته‌اند در موضوع فناوری، کیفیت، بازار و…. خود را به روز کنند، اما در مدیریت مالی همچنان دیدگاه سنتی بر برخی بنگاه‌ها حاکم است.

وی گفت: بنگاه‌های تولیدی باید با توجه به تحولات اقتصادی مدیریت مالی خود را مورد بازبینی قرار دهند و با نگاه‌های جدید به سمت بهره‌مندی از ابزارهای نوین مالی و به‌ویژه بازار سرمایه حرکت کنند.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع