درآمدهای کتمان شده، مشمول نرخ صفر و معافیت مالیاتی قانونی نخواهد شد
15 می 2021
تراکنش های مشکوک زیر ذره بین نظام مالیاتی
17 می 2021

طنین همتی|شهرآرانیوز، بازار طلا و سکه همیشه بازار امنی برای حفظ ارزش پول در بلندمدت و یکی از مهم‌ترین کانال‌های سرمایه‌گذاری چه در ایران و چه در خارج از کشور، بوده است. اما در میان تنوعی که در این کالای سرمایه‌ای وجود دارد، تقاضای طلای دست‌ دوم به‌ دلیل نداشتن هزینه اجرت ساخت و مناسب‌ترشدن قیمت آن بیشتر است.

به‌ گفته رئیس اتحادیه طلا و سکه، قیمت طلای دست‌ دوم بر اساس فرمول مشخصی تعیین می‌شود و هر طلا فروش باید از آن تبعیت کند.

درواقع برای خرید طلای دست‌ دوم اجرتی پرداخت نمی‌شود و علت ارزان‌ قیمت‌ بودن آن نسبت به طلای نو همین است کشتی‌ آرای در ادامه به این اشاره کرد که طلا فروش می‌تواند نهایت ۷درصد به‌ عنوان کارمزد فروش طلای دست‌ دوم دریافت کند. همچنین اگر فروشنده در فاکتور ۹درصد مالیات را بنویسد، مجاز است که ۹درصد مالیات را از خریدار دریافت کند، در غیر این صورت طلا فروش حق ندارد مالیاتی برای فروش طلای دست‌ دوم بگیرد.

قیمت طلای دست‌ دوم چگونه حساب می‌شود؟ به علاوه میزان کارمزدی که طلا فروشان برای فروش طلای دست‌ دوم مجازند دریافت کنند، کاملا مشخص است. طلا فروش می‌تواند نهایت ۷درصد برای فروش طلای دست‌ دوم کارمزد دریافت کند. همچنین طلا فروشان مجازند ۹درصد مالیات ارزش‌ افزوده را نیز دریافت کنند. اما طلا فروش اصلا مجاز به دریافت هیچ‌گونه مبلغ مازادی از خریدار نیست. برای سرمایه‌گذاری طلای دست‌ دوم بخریم یا سکه؟ به‌گفته اخلاقی، کارشناس بازار طلا و سکه، انتخاب بین خرید طلا یا سکه در وهله اول به نوع نگاه شما بستگی دارد؛ اگر قصد استفاده از طلا به‌عنوان یک کالای زینتی دارید، خرید طلای دست‌ دوم مناسب است، اما اگر نگاه سرمایه‌ای داریم، سکه انتخاب مناسبی است.

سکه از کالاهایی است که بازدهی زیادی دارد و به همین دلیل است که مردم این نوع سرمایه‌گذاری را بسیار دوست دارند. همچنین خرید آن به سرمایه‌ای میلیاردی مانند هزینه خرید خانه نیاز ندارد و هرکس با هر سطح مالی می‌تواند سکه بخرد. حتی می‌توان با خرید سکه یک‌ گرمی هم این کار را انجام داد.

یکی از مزیت‌های خوب سکه این است که می‌توانید آن را بسته‌بندی‌شده و زیرنظر بانک مرکزی بخرید و این میزان تقلب در آن را کم می‌کند. خرید سکه در زمانی که بازار طلا و سکه نوسانات شدیدی را سپری می‌کند، با ریسک همراه است، یعنی اگر سکه درگیر حباب شده باشد و با خرید سکه قصد پس‌انداز کردن داشته باشید، اگر نوسانات بازار طلا فروکش کند، قیمت سکه با شیب تندتری ریزش می‌کند و ممکن است متضرر شوید. مزایای خرید طلای دست‌ دوم از بزرگ‌ترین مزیت‌های طلا به‌ویژه طلای دست‌ دوم حفظ ارزش پول و پس‌اندازی امن برای بلندمدت است. قیمت پایین طلای دست‌ دوم، قابلیت خرید به میزان سرمایه، قابلیت نقد شوندگی زیاد، اصالت و کیفیت در صورت خرید از یک جای امن و نداشتن محدودیت زمانی برای خرید ازجمله مزایای خرید طلا به‌ویژه طلای دست‌ دوم است. اما نکته‌ای که باید در خرید طلا در نظر داشته باشید، این است که طلای دست‌ دوم را از طلا فروشی‌های معتبر بخرید. خرید طلای دست‌ دوم شامل پرداخت هزینه برای سنگ‌های قیمتی نیز می‌شود، بنابراین از خرید طلا با نگین خودداری کنید. در بهترین زمان سراغ خرید طلای دست‌ دوم بروید و زمان گرانی بازار از خرید طلا خودداری کنید

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع