تعقیب انتظامی مامورانی که نسبت به حذف مرحله ۴۵ ثبت نام در نظام مالیاتی اقدام نکرده‌اند+سند
16 سپتامبر 2020
خانه‌های خالی تا پایان شهریور به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند
16 سپتامبر 2020

بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین موجود در کشور دارای شماره انتظامی شخصی به‌ارزش ۷۰۰ میلیون تومان و بیشتر مشمول مالیات بر دارایی سالیانه شدند. این مالیات بر اساس ارزش روز خودرو با نرخ دودهم درصد محاسبه می‌شود.

خودروهای در سال تملک، خودروهای متعلق به اشخاص موضوع ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی (یعنی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی، دستگاه‌هایی که بودجه آنها به‌وسیله دولت تأمین می‌شود، شهرداری‌ها و بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی دارای مجوز معافیت از طرف حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری)، خودروهای تولیدشده و مونتاژ داخل پیش از فروش توسط کارخانجات سازنده و مونتاژکننده و خودروهای واردشده پیش از فروش توسط نمایندگان رسمی، از پرداخت این مالیات معاف شدند.

همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالیانه خودروهای مشمول تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۹۹ پرداخت کنند. تعویض پلاک خودروها و ثبت نقل و انتقال املاکی که به‌موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده، پیش از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. نیروی انتظامی اطلاعات موردنیاز را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد و سازمان امور مالیاتی هم مکلف است تا پایان خرداد ۹۹ ارزش روز آن را تعیین و به‌موجب آیین‌نامه‌ای اطلاع‌رسانی نماید. بر اساس پیگیریهای انجام‌شده در وزارت‌خانه مربوطه آیین‌نامه‌های احکام مذکور تدوین شده و در جریان تنظیم و ابلاغ است.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع