فرار مالیاتی ۷ هزار میلیارد تومانی پزشکان واقعیت دارد؟!در اریا حساب اترینا

نظر عجیب وزیر کار درباره برخورد با فراریان مالیاتی در اریا حساب اترینا
19 فوریه 2020
شاهراههای فرار مالیاتی کی بسته می‌شوند؟در اریا حساب اترینا
19 فوریه 2020

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: فرار مالیاتی ۷ هزار میلیارد تومانی پزشکان به هیچ عنوان صحیح نیست و جامعه پزشکی فرار مالیاتی ندارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه جامعه پزشکی فرار مالیاتی نداشته است، گفت: مالیات مبنای قانونی و حقوقی دارد که باید پرداخت شود.

محمدرضا ظفرقندی، در اولین نشست روسا و معاونین حوزه ستادی با روسا و معاونین نظام پزشکی‌های قطب مرکزی کشور با اشاره به حرف هایی که با هدف تخریب جامعه پزشکی در خصوص فرار مالیاتی مطرح شده بود، افزود: حرف هایی که با جهت‌گیری خاص در مورد فرار مالیاتی پزشکان با رقمی معادل ۷ هزار میلیارد تومان مطرح شد به هیچ عنوان صحیح نبود؛ بلکه هدف آن آسیب به سرمایه‌های اجتماعی و از بین بردن اعتماد بین مردم و پزشکان بود.

وی با تأکید بر اینکه جامعه پزشکی همواره در کنار مردم بوده و به آنها خدمت کرده است، ادامه داد: کمک‌های پزشکی دوران جنگ و شهدای آن زمان خود گویای رشادت‌های پزشکان است و جامعه پزشکی در تمامی بحران‌ها همواره در خدمت به مردم پیش قدم بوده است.

ظفرقندی با بیان اینکه در حفظ این سرمایه‌های اجتماعی باید کوشا باشیم، افزود: قوانین مالیاتی که در آبان ماه به جامعه پزشکی ابلاغ شد مباحث زیادی را در پی داشت، ضمن آن که معتقدیم مالیات اصلی است که مبنای قانونی و حقوقی داشته که باید پرداخت شود اما رعایت سه اصل عدالت، شفافیت و احترام در اخذ آن الزامی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: سعی کردیم تمام اطلاع‌رسانی‌های لازم را به جامعه پزشکی انجام دهیم تا همکاران در اثر حجم کاری بالا و به دلیل بی‌اطلاعی دچار ضرر و آسیب نشوند و همواره به سازمان امور مالیاتی اعلام نمودیم که باید سه اصل عدالت، شفافیت و احترام در اخذ مالیات مورد توجه باشد تا بتوانیم تعامل لازم را با یکدیگر داشته باشیم.

ظفرقندی اظهار کرد: پس از جلسات متعدد با مسئولان سازمان امور مالیاتی به نقاط مثبتی رسیدیم و یکی از بهترین عملکردها در این حوزه انعقاد تفاهم نامه مالیاتی و تمدید مهلت ثبت کارتخوان تا آخر بهمن‌ برای جامعه پزشکی بود.

وی گفت: در خصوص بخشودگی جرائم و ماده ۱۶۹ نیز بحث‌ها و بررسی‌های لازم با سازمان امور مالیاتی انجام شد تا آسیب و ضرری به جامعه پزشکی وارد نشود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی بیان کرد: در جلسه با وزیر اقتصاد نیز به جوسازی علیه جامعه پزشکی اشاره کرده و گفتیم که بحث فرار مالیاتی پزشکان با واقعیت فاصله دارد.

وی اضافه کرد: معتقدیم اگر مالیات رشد داشته اما درآمد و تعرفه‌ها افزایشی نداشته باشد، حاصل آن تعطیلی، رکود و کاهش کیفیت خدمات درمانی خواهد بود زیرا مالیات با تعرفه و درآمد عجین است.

ظفرقندی با اشاره به اینکه رشد مالیات سبب کاهش درآمد بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی شده است، خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۹۰ نفر از اعضای هیأت علمی از تمام وقتی خارج شده و در دانشگاه گیلان نیز ۷۰ نفر این کار را انجام داده‌اند و طبق محاسبات حدود ۲۵ درصد شاهد کاهش درآمد بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی به دلیل رشد مالیات‌ها بوده‌ایم و این خود به ضرر سازمان امور مالیاتی است.

وی یادآور شد: وقتی ۳۵ درصد مالیات برای پزشک تعیین می شود و در ازای ۱۰۰ میلیون تومان کارکرد او تنها ۱۶ میلیون به پزشک پرداخت می شود؛ طبیعی است که دیگر نمی تواند کار کند و مستهلک شده و از چرخه تمام وقتی خارج می شود. بنابراین باید عدالت مالیاتی رعایت شود تا انگیزه کافی برای کارکرد پزشکان وجود داشته باشد.فرار مالیاتی ۷ هزار میلیارد پزشکان

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع