جزییات نشست بررسی مشکلات مالیاتی اهالی موسیقی/وعده‌هاعملی می‌شود؟
11 جولای 2020
«رضایی» به عنوان ناظر مجلس بر اقدامات سازمان امور مالیاتی انتخاب شد
12 جولای 2020

افتتاح سامانه دریافت گزارشات مردمی فرار مالیاتی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که سازمان امور مالیاتی دنبال می‌کند جلوگیری از فرار مالیاتی است که بخشی از این اقدامات را از طریق استفاده از گزارشات مردمی پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: قبل از این سامانه گزارشات مردمی از طریق سیستم سنتی و کاغذی برای سازمان ارسال می‌شد که این روش هم برای مردم مشکل بود و هم کنترل گزارشات را برای سازمان سخت کرده بود.

معاون سازمان امور مالیاتی افزود: بر مبنای سیستم جدید، مردم می‌توانند فرار مالیاتی را با ارائه اطلاعات و اسناد در درگاه سامانه ثبت و مدارک را ضمیمه کنند.

علیزاده از ۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی خبر داد و گفت: در بخش فرار مالیاتی با دو مفهوم مواجهیم؛ اول کتمان درآمد و دوم اجتناب از پرداخت مالیات است که با راه‌اندازی این سامانه به دنبال کنترل این موضوعات هستیم.

وی اظهار داشت: گزارشات توسط سامانه به طور سیستمی رسیدگی می‌شود و تمام مردم می‌توانند فرارهای مالیاتی را گزارش دهند.

معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه ۱۱۰ ذینفع در سطح کشور داریم که اطلاعات فعالان اقتصادی را در اختیار دارند، گفت: به ویژه نهادهایی که اقدام به صدور مجوز می‌کنند می‌توانند اطلاعات موثری برای جلوگیری از فرار مالیاتی به سازمان ارائه دهند.

علیزاده با تاکید بر موضوع ساماندهی معافیت‌های مالیاتی اظهار داشت: از آنجایی که بخشی از کانال‌های معافیت‌ها روشن نیست، عده‌ای برای اجتناب از پرداخت مالیات از مقررات معافیت‌های مالیاتی سواستفاده و خود را مشمول دریافت معافیت‌ها عنوان می‌کنند. با ساماندهی بحث معافیت‌های مالیاتی به دنبال جلوگیری از این سواستفاده‌ها هستیم.

وی با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی در قالب قانون مالیات‌های مستقیم گفت: مالیات عایدی بر سرمایه، مالیات بر مجموعه درآمدها و ساماندهی معافیت‌های مالیاتی را در یک بسته پیشنهادی در بهمن ماه گذشته به دولت تقدیم کردیم که این موضوع در حال نهایی شدن است و اگر به تصویب مجلس برسد بخش زیادی از موضوعات مالیاتی در کشور حل می‌شود.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع