اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس تحویل داده شد
15 فوریه 2021
همه چیز درباره درآمدهای مالیاتی ۱۴۰۰
17 فوریه 2021

صدآنلاین|حسین شوشیان» در گفتگو با بازار در پاسخ به این پرسش که شرکت های دانش بنیان با چه مشکلاتی روبرو هستند و برای رفع این مشکلات، نیاز است که چه اقداماتی صورت بگیرد؟ گفت: مشکلات موجود بر سر راه شرکت های دانش بنیان را می توان به سه دسته تقسیم کرد.وی اظهار داشت: عدم حمایت از تولید صنعتی محصولات دانش بنیان شرکت ها یکی از مشکلاتی است که پیش روی شرکت های دانش بنیان قرار دارد.

این مقام مسوول، افزود: بیشتر شرکت‌های دانش بنیان توان مالی بالایی، جهت تامین اعتبار و سپرده گذاری جهت ضمانت های بانکی ندارند و همین موضوع آنها را در رقابت با وارد کنندگان دچار مشکل می کند.

شوشیان بیان کرد: بروکراسی اداری یکی دیگر از مشکلات موجود شرکت های دانش بنیان است؛ بروکراسی اداری پیچیده در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان نیست و بانک ها درخصوص پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان بیش از حد سخت گیری می کنند.وی افزود: نبود امتیاز ویژه درخصوص اولویت در واگذاری پروژه ها به شرکت های دانش بنیان یکی دیگر از مشکلات شرکت های دانش بنیان است.

با توجه به اینکه کیفیت محصولات داخلی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، هم رده محصولات مشابه خارجی است اما به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا امکان صادرات این محصولات وجود نداردمدیر عامل شرکت دانش بنیان در پاسخ به این پرسش که محصولات تولیدی شرکت شما از لحاظ کیفیت از چه جایگاهی برخوردار است و میزان تولید این شرکت چقدر است؟ به بازار، گفت: محصولات تولیدی این شرکت بر مبنای استانداردهای روز دنیا و الزامات فنی کارفرما توسط جوانان کوشا و با تجربه این شرکت، طراحی و ساخته می شود که کلیه آزمایش های مشخص شده، توسط کارفرما را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

شوشیان اظهار داشت: این شرکت در راستای تولید محصولات با کیفیت، به بروزترین دستگاه های کنترل کیفیت موجود در بازار مجهز است و از طرفی دیگر این شرکت با برگزاری دوره های آموزشی هدفمند در راستای ارتقا سطح علمی و کیفی محصولات، تلاش می کند.

وی افزود: شرکت ما بعنوان تولید کننده تجهیزات ثابت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، فعالیت می کند و هم اکنون، بیش از ۴۰ پروژه فعال در زمینه ساخت از پالایشگاه های کشور در دست اقدام دارد.زمان تولید محصولات کاهش می یابدمدیرعامل شرکت دانش بنیان در پاسخ به این پرسش که شما چه برنامه های توسعه ای را مدنظر دارد که انجام بدهد؟ گفت: این شرکت، بطور کلی برنامه های توسعه ای در حوزه های دانش فنی، سبد محصولات، توسعه بازار و ایجاد زیرساخت و تامین سخت افزار مناسب، جهت انجام پروژه ها را مدنظر قرار داده است.شوشیان اظهار داشت: این شرکت، همچنین، برنامه توسعه ای کاهش زمان تولید، افزایش کیفیت و بروزرسانی فناوری تولید را در دستور کار خود قرار داده است که این موضوع، منجر به تبدیل شدن این شرکت به برند شناخته شده در استان و در بلند مدت در کشور می شود.

تحریم ها مانع صادرات محصولات دانش بنیانمدیرعامل شرکت دانش بنیان در پاسخ به این پرسش که شرکت شما در بخش صادرات چه برنامه هایی مدنظر قرار دارد که انجام بدهد و اگر در حال حاضر محصولات این شرکت صادر می شود در خصوص آن توضیح دهید؟ گفت: با توجه به اینکه کیفیت محصولات داخلی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، هم رده محصولات مشابه خارجی است اما به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا امکان صادرات این محصولات وجود ندارد.شوشیان اظهار داشت: برخی از محصولات تولیدی این شرکت از فاز مهندسی تا اجرا کاملا بومی بوده که باعث خروج ارز از کشور شده و نیاز کشور به واردات این تجهیزات، حتی پس از رفع تحریم ها را مرتفع کرده است.

شرکت های دانش بنیان تولیدی، نیاز به حمایت بیشتر مسوولان دارند و نیاز است قوانین مالیاتی و بیمه ای جهت تسهیل در امور تولیدی اصلاح بشوندمدیرعامل شرکت دانش بنیان در پاسخ به این پرسش که شرکت شما در زمینه تحقیق و توسعه چه اقداماتی را انجام داده است و در این خصوص چه برنامه هایی مدنظر دارید؟ به بازار، گفت: اساس کار شرکت، برمبنای تحقیق و توسعه مداوم است که کسب دانش و بومی سازی چندین محصول با فناوری بالای در طی مدت ۵ سال و تخصیص ۲۰ درصد درآمد شرکت به تحقیق و توسعه محصولات مورد نیاز صنایع نفت و گاز و پتروشیمی بیانگر این امر است.شوشیان اظهار داشت: تحقیق و توسعه، همواره یکی از ماموریت های اصلی شرکت ما است.

وی در ادامه درخصوص میزان اشتغالزایی این شرکت، بیان کرد: این شرکت در سال جاری، علیرغم تحریم های بین المللی و همه گیری ویروس منحوس کرونا موفق شد توسعه فضای کارگاهی خود را نسبت به سال گذشته به دو برابر افزایش بدهد و در حال حاضر، ۷۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند و همه این افراد از نیروهای بومی منطقه هستند.شوشیان اظهار داشت: در این شرکت ۹۰ نفر نیز بصورت غیر مستقیم، مشغول به کار هستند و ۱۰ هزار متر مربع، مساحت فضای کارگاهی این شرکت است که با توجه به پروژه های اخذ شده شرکت، میزان اشتغالزایی این شرکت در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ نفر و فضای کارگاهی بیش از ۲۰ هزار متر مربع خواهد شد.وی گفت: شرکت های دانش بنیان تولیدی، نیاز به حمایت بیشتر مسوولان دارند و نیاز است قوانین مالیاتی و بیمه ای جهت تسهیل در امور تولیدی اصلاح بشوند.شوشیان بیان کرد: بایستی راهکار مناسب برای توسعه زنجیره تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شود و فرآیند امور گمرکی مواد خاص و بهره گیری از معافیت های گمرکی جهت واردات تسهیل بشود و همچنین، ساز و کار مناسب بانکی، جهت انجام امور ارزی شرکت های دانش بنیان مهیا بشود.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع