مالیات تراکنش های بانکی کدام یک از تراکنش‌های بانکی معاف از رسیدگی مالیاتی هستند؟
26 آوریل 2020
چه کسانی «ممنوع‌الخروج» می‌شوند و چگونه می‌توان استعلام آنلاین ممنوع الخروجی گرفت؟
27 آوریل 2020
هزینه‌های قابل قبول مالیاتی

هزینه‌های قابل قبول مالیاتی ذخیره مطالبات (عمومی و اختصاصی) بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز درج شده به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می شود و حکم مزبور قابل تسری به صندوق های قرض الحسنه نیست.

محمد برزگری مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: ذخیره مطالبات (عمومی و اختصاصی) صرفا بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز درج شده در پایگاه اطلاع رسانی بانک مذکور با رعایت مقررات به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می شود و حکم مزبور قابل تسری به صندوقهای قرض الحسنه نخواهد بود.

در این نامه آمده است: بازگشت به نامه شماره ۱/۹۱۰۶۵ مورخ ۱۳۹۹/۱/۳۰ به آگاهی می رساند: همانطور که در بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۳۸ /ص مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۲ نیز تصریح گردیده است، صرفا ذخیره مطالبات (عمومی و اختصاصی بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز به شرح مذکور در بندهای بخشنامه موصوف به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می شود. در همین خصوص لازم به ذکر است، به استناد نامه شماره ۹۳/۴۳۵۸۸ مورخ ۱۳۹۳/۲/۲۱ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیوست بخشنامه شماره ۲۳۰/۹۳/۴۱ مورخ ۱۳۹۳/۴/۱ ، فهرست نهادهای پولی و بانکی دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پایگاه اطلاع رسانی بانک مزبور به آدرس www.cbi.ir (بخش نظارت بانکی در دسترس عموم می باشد.

با عنایت به مراتب فوق، مطابق بخشنامه مورد نظر، ذخیره مطالبات (عمومی و اختصاصی) صرفا بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز درج شده در پایگاه اطلاع رسانی بانک مذکور با رعایت مقررات به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می شود و حکم مزبور قابل تسری به صندوق های قرض الحسنه از جمله آن صندوق نخواهد بود.

هزینه‌های قابل قبول مالیاتی

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع