آئین نامه اجرایی
گزارشات فصلی – آخرین مهلت ارسال معاملات تابستان
4 نوامبر 2021
تولید مسکن
تولید مسکن – وام ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی مسکن
8 نوامبر 2021
بازپرداخت تسهیلات

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:گردشگری با واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی تسریع می‌شود

سمنان- وزیر میراث فرهنگی بابیان اینکه تسریع گردشگری با واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی در دستور کار است، گفت: هدف از اجرای این طرح تقویت زیرساخت‌های گردشگری و بهبود خدمات‌رسانی است.

زیرساخت‌های گردشگری

زیرساخت‌های گردشگری

گردشگری با واگذاری اماکن تاریخی و زیرساخت‌های گردشگری به بخش خصوصی تسریع می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، عزت‌الله ضرغامی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه تسریع گردشگری با واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی در دستور کار است. ابراز داشت: در کل کشور بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد که واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی می‌تواند ضمن تقویت زیرساخت‌های گردشگری موجب ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی نیز شود.

وی ضمن بیان اینکه دولت به دنبال ارائه راهکارهای لازم برای توسعه صنعت گردشگری است، افزود:

قطعاً این مهم در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد. لذا واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌عنوان یک راهبرد مدنظر قرارگرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان اینکه در استان سمنان نیز این اقدام می‌تواند در شکوفایی صنعت گردشگری نقش‌آفرین باشد. ابراز داشت: این ظرفیتی که برای جذب گردشگر در استان سمنان کمتر انجام‌شده. و تاکنون چندان موردتوجه چندانی نبوده است.

ضرغامی بابیان اینکه استان سمنان از ظرفیت خوبی نیز به لحاظ صنایع‌دستی برخوردار است، تصریح کرد:

تقویت توانمندی در این خصوص می‌تواند نقطه عطفی برای فعالان این عرصه در استان سمنان باشد. و همچنین با توجه به کمبود اعتبارات حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند بسیار اثرگذار به حوزه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی باشد.

وی افزود:

با توجه به اینکه کرونا باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده در حوزه گردشگری و زیرساخت‌های گردشگری شده است. لذا بسته‌های حمایتی برای فعالان در حوزه گردشگری مدنظر است. و هم‌اکنون نیز اقداماتی نظیر تعلیق حساب‌های مالیاتی و پرداخت‌های بدون بازپرداخت و تأخیر در بازپرداخت تسهیلات اجراشده است.

موسسه مشاوره مالیاتی آریا حساب آترینا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع