چه کسانی «ممنوع‌الخروج» می‌شوند و چگونه می‌توان استعلام آنلاین ممنوع الخروجی گرفت؟
27 آوریل 2020
قانون جدید مالیاتی برای مشاغل خودرویی در اریا حساب اترینا
28 آوریل 2020

با توجه به تاثیر ویروس همه‌گیر کرونا بر کسب‌وکارهای تجاری، آن‌ها با چالش‌های بسیاری برای ادامه‌ی فعالیت و تهیه‌ی صورت های مالی مواجه هستند.حسابرسان نیز دارای مشکلات عملی هستند، از دسترسی به اطلاعات مشتری تا زمان اضافی مورد نیاز برای ارزیابی تأثیر کووید ۱۹ بر کاهش ارزش دارایی‌ها، تردید درخصوص فرض تداوم فعالیت و افشای رویدادهای پس از تاریخ ترازنامه.
شورای گزارشگری مالی انگلستان اذعان کرده است که محدودیت‌های مسافرتی و ارتباط‌های اجتماعی منجر به وقفه در فعالیت‌های منظم تجاری، درگیری مشتریان و اختلال در دسترسی به داده‌های آن‌ها شده است. توانایی واحدهای تجاری برای به دست آوردن داده‌های ضروری برای تهیه‌ی صورت های مالی به‌شدت تحت تأثیر ویروس قرار گرفته است، به ویژه برای واحدهایی که عملیات قاب‌ ملاحظه‌ای در کشورهایی دارند که به شدت تحت تأثیر کووید ۱۹ است. این امر منجر به تأخیر در دریافت داده‌های مالی از شرکت‌های فرعی یا حسابرسان بخش در حسابرسی گروه خواهد شد، به‌گونه‌ای که تغییر نحوه‌ی کار  مؤسسات حسابرسی به شکل از راه دور بیش‌تر و بیش‌تر احساس می‌شود.
در چنین زمانی حسابرسان برای انجام آزمون‌های حسابرسی، به دنبال گسترش و استفاده از روش‌های جایگزین برای حسابرسی صورت‌های مالی مشتریان هستند. با استفاده از فناوری‌های موجود، ممکن است آ‌ن‌ها به رغم انزوای اجباری، قادر به انجام تعهدات حسابرسی خود باشند.
بر اساس گزارش مجمع اقتصاد جهانی، فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند در زمان شیوع ویروس همه گیر کرونا نه تنها به بخش سلامت کمک کند، بلکه به حرفه‌ی حسابرسی نیز کمک می‌کند تا چالش‌های ناشی از کووید ۱۹ را مرتفع نماید. حسابرسان در حال حاضر از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی مختلف استفاده می‌کنند، از صفحات گسترده برای بررسی نمونه‌ها ، ماکروها برای انجام تجزیه و تحلیل‌ها و ایمیل برای ارتباط با مشتری. با این حال ، این موارد فقط به آن‌ها امکان می دهد تا از راه دور تا حد محدودی کار کنند. برای انتقال کامل به کار از راه دور، فناوری‌های موجود باید با راه حل‌های مبتنی بر فناوری اضافی که ارتباط از راه دور را در تیم حسابرس، جمع‌آوری اطلاعات، مغایرت‌گیری، تحلیل مالی و تفسیر تسهیل می‌کند، تقویت شود.
طیف وسیعی از فناوری‌ها وجود دارد که می تواند اعضای تیم حسابرسی را قادر سازد تا در زمان واقعی حتی در هنگام کار از راه دور در مکان‌های مختلف به طور موثر همکاری کنند تا حسابرسان بتوانند به سؤالاتی از قبیل نحوه‌ی عملکرد کسب‌وکار تجاری و ریسک‌های مالی که در حال حاضر با آن روبرو هستند، پاسخ دهند. به‌ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا که دسترسی به داده های زمان واقعی برای حسابرسان بسیار مهم است تا ارزیابی‌های مربوط به تداوم فعالیت را انجام دهند.
یکی از ابزارهای حسابرسی از راه دور،  ابزار حسابرسی مبتنی بر هوش مصنوعی مؤسسه‌ی مایند بریج است که یک پلتفرم ارزیابی ریسک است و امکان ارزیابی ۱۰۰ درصد از داده‌های معاملات مشتری را فراهم می‌کند و حسابرسان می‌توانند الگوهای معاملات تاریخی را تجزیه و تحلیل و تجسم کنند. به زبان ساده ، مشتریان می توانند داده‌های خود را به «ابر» ارسال کنند، و حسابرسان پس از آن می توانند به این داده‌ها دسترسی پیدا کنند.حسابرس با استفاده از این ابزار با دیدن جریان معاملات بین همه‌ی حساب‌ها، معاملات غیرمعمول را شناسایی و آن‌ها را در مقابل کنترل‌های مبتنی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی قرار می‌دهد. هدف از ایجاد این ابزار پشتیبانی از مشتریان برای درجه‌ی بالاتری از اطمینان بخشی از طریق آزمون کامل تمام داده‌هاست، بررسی همه داده ها مهم است و بررسی مستمر ضروری است.
این امر زمانی ضروری‌تر می شود که مردم مجبور به کار از راه دور شوند. کاربران جدید می‌توانند نحوه‌ی استفاده از ابزار حسابرسی مبتنی بر هوش مصنوعی مایند بریج  و اجرای آن را طی چند ساعت به‌صورت آنلاین بیاموزند. مؤسسه‌ی کی پی ام جی و مؤسسه‌ی مایند بریج هردو اذعان داشتند که کسانی که هم اکنون اقدام می‌کنند و از فرصت‌هایی که از طریق فناوری ایجاد شده استفاده می کنند، نه تنها موفق به کاهش ریسک‌ها می شوند بلکه در برابر چالش‌های آینده نیز مقاوم تر هستند.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع