واحدهای مسکونی مشمول مالیات بر دارایی درسال ۱۳۹۹ در اریا حساب اترینا
28 آوریل 2020
ابلاغ بخشنامه معافیت مالیاتی درآمدهای حاصل از صادرات کالا در اریا حساب اترینا
29 آوریل 2020
تسهیلات مالیاتی

تسهیلات مالیاتی دکتر سید کامل تقوی‌نژاد ضمن تبریک هفته سلامت، گفت: در پی اقدامات مهمی که دولت برای مقابله با کرونا تصمیم‌گیری کرده، قرار است که در قالب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، کمک‌های نقدی و غیر نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفند ماه و در سه ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها، برای بیمارستان‌ها، مراکز دولتی و مراکز تحت پوشش تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و مراکز درمانی که مجموعا مورد تایید وزارت بهداشت است، به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب ‌شود.

وی افزود: ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، حکمی را دارد که بر اساس آن طبق ضوابطی که چهار وزیر بهداشت، اقتصاد، ‌آموزش عالی و آموزش و پرورش تنظیم می‌کنند، ‌آن دسته از مواردی که صرف تقویت مراکز آموزشی و درمانی کشور خواهد شد، به عنوان هزینه قابل قبول در منبعی که مودیان اعلام می‌کنند، قرار می‌گیرد. فرصت بسیار خوبی است برای مردم و افرادی که در استان‌ها و شهرستان‌ها پروژه‌ها و مجموعه‌هایی دارند، اقدام کرده و کمک کنند تا لوازم و تجهیزات مصرفی و درمانی در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی قرار گیرد؛ به طوری که این تجهیزات را خریداری کنند تا از هزینه‌های قابل قبول مالیاتی آنها کاهش پیدا کند و از درآمد  مشمول مالیات آنها کسر شود.

تقوی‌نژاد تاکید کرد: در این صورت هم کار خیری را انجام داده‌اند و هم در مالیات‌هایشان اثر مستقیم خواهید داشت. خصوصا اینکه باید توجه کرد که برخی از تجهیزات در ماه‌های آینده مورد نیاز بیمارستان‌های ما است و نیاز داریم که مواردی مانند تامین ونتیلاتور، ‌گسترش تخت‌های ویژه، تجهیزات مراکز بهداشتی که باید در مبارزه جدی مقابله با کرونا باشند، تامین شوند. مردم باید از این فرصت استفاده کنند و بتوانیم کمک‌های آنها را دریافت کنیم.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع