ترک فعل سازمان امور مالیاتی درباره خانه‌های خالی ۱۲۰ روزه شد
2 فوریه 2021
بیشترین فرار مالیاتی کجاهاست؟
6 فوریه 2021

درآمدهای نفتی به شدت کاهش یافت ما باید جایگزین میکردیم اما شرایط طوری نبود که بتوان هزینه های جاری را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: یکی از درآمدهای جایگزین مالیات بود، سعی کردیم رعایت مودیان را کنیم اما از آنطرف نمی توانستیم مالیات را انجام ندهیم. در ده ماهه امسال ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این موضوع نشان‌دهنده عملکرد خوبی است که در پیش گرفته شده است و یکی دیگر از فعالیتها تامین مالی از طریق اوراق بوده است که سعی کردیم تا اوراق را با جدول زمان بندی منظم و در دامنه مشخص به کار بگیریم.

گاهی اوقات که از تامین مالی در بازار سرمایه صحبت می‌شود برخی به اشتباه تصور می‌کنند که تامین سرمایه فقط از طریق بازار سرمایه انجام می‌شود در حالی که بازار بدهی یکی از منابع مهم برای تامین مالی تلقی می‌شود. بنگاه های خصوصی هم در بازار بدهی برای تامین مالی اقدام به فروش اوراق می‌کنند.

تامین مالی از طریق بازار سرمایه تنوع دارد و کمتر از ۱۰ درصد از تامین مالی از طریق خصوصی سازی انجام می‌شود و خصوصی‌سازی‌هایی که تاکنون انجام شده از طریق واگذاری سهام بوده است.

از طریق خصوصی‌سازی، مالیات و اوراق سعی کردیم تا دولت دیگر نیازی به تامین مالی از طریق بانک مرکزی نداشته باشد و سیاستی که دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون داشته، به درستی اجرا شده است و هیچ برداشتی از بانک مرکزی برای تامین بودجه نداشته‌ایم.

دهقان دهنوی که عهده دار معاونت امور وزرات اقتصاد و دارایی بود، به زودی با اصحاب رسانه نشست خبری خواهد داشت و برنامه‌های خود را برای بازار سرمایه توضیح خواهد داد.

برنامه ما حذف مسئولان قدیمی نیست و همچنان در حال استفاده از روسای سابق و اسبق در قالب گروه های مشاوره هستیم و یک هم‌جمعی برای تجربه را داریم.

تغییر در مدیریت بورس به دلیل اصرار قالیباف اصل برای کناره‌گیری از مدیریت بوده است، در استعفای آخر هم به استعفای آذر ماه خود اشاره کرده بود.

در خصوص سهام استقلال و پرسپولیس دو بحث مطرح شده است، بارها اعلام کرده‌ایم که اگر یک مقطعی شرایط فراهم شود آماده عرضه هستیم اما باید بازار آمادگی عرضه را داشته باشد.در خصوص سهام استقلال و پرسپولیس دو بحث مطرح شده است، بارها اعلام کرده‌ایم که اگر یک مقطعی شرایط فراهم شود آماده عرضه هستیم اما باید بازار آمادگی عرضه را داشته باشد.

حتی تبدیل اساسنامه سهامی خاص به سهامی عام هم توسط مجمع امضا شده است و در اولین فرصت اگر شرایط فراهم باشد سهام سرخابی‌ها به بورس عرضه می‌شود.

تصمیم برای عرضه این دو باشگاه به بورس جدی است اما اگر مساله ای خاص رخ دهد که مانع از عرضه شود آن را اعلام خواهیم کرد.دژپسند در پاسخ به پرسشی درباره عرضه سهام سرخابی‌ها در ایام پیروزی انقلاب، گفت: اگر شرایط فراهم شود شاید بتوان در زمان اعلام شده عرضه را انجام دهیم اما اکنون آمادگی عرضه یکی از باشگاه‌ها را داریم.

گفت: از همان ابتدا و از زمانی که ترجیح بازار سرمایه را به سایر بازارها مانند بازار سکه و ارز بیان می‌کردیم در ادامه اعلام کردیم که بازار سرمایه یک بازار محاسباتی مبتنی بر عقلانیت و همراه با ریسک است؛ بنابراین افرادی که وارد بازار می شوند باید این موضوع را برای سرمایه‌گذاری خود لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه افراد با امید دریافت سود وارد بازار سرمایه می شوند و یکی از شاخص‌هایی که مبنای تحلیل و انتخاب سهام شرکت‌ها است شاخص P/E است، اظهار کرد: اکنون آمار سود ۹ ماه امسال شرکت‌های بورسی نسبت به ۹ ماه مشابه سال گذشته سه‌برابر شده است، ما با این زبان سخن می‌گوییم اما در این میان ممکن است شاخص کل تابع شرایط دیگری باشد که تحت مدیریت ما نیست.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع