بعضی معافیت های مالیاتی باید حذف شوند در اریا حساب اترینا ببینید

مقابله هوشمندانه با فرار مالیاتی در دستور کار قرار گرفت در آریا حساب آترینا
19 فوریه 2020
آخرین وضعیت ثبت‌نام پزشکان در سامانه مالیاتی در آریا حساب آترینا
19 فوریه 2020

بعضی معافیت های مالیاتی باید حذف شوند

قرار نیست همه بخش های کشاورزی یا فرهنگ و هنر معاف شوند. منطق معافیاتی ما ضعیف است.

امیدعلی پارسا, ریس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: من قبل از انکه مالیاتچی باشم توسعه چی هستم. منظور من از این کلمه فعالیت تجاری منصفانه در شرایط عادلانه است. ما وصول گرایانی هستیم که دنبال عدالت و توسعه هستیم.  معافیت در همه جای دنیا محدود و مشروط است ولی اینجا این گونه نیست. قرار نیست همه بخش های کشاورزی یا فرهنگ و هنر معاف شوند. منطق معافیاتی ما ضعیف است. فقط ۳۵ درصد از بودجه عمومی ما از ناحیه مالیات تامین می شود. فشار اوردن به تولیدکننده واقعی به اسم مالیات, هنر نیست و جز سباست های ما نیست.

به دنبال حذف معافیت های نابجا هستیم. اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم تقدیم دولت شده که در نهایت شاهد کاهش فشار بر تولیدکنندگی و در عین حال افزایش درامد مالیاتی کشور باشیم. جهت گیری به سمت افزایش مالیات اشخاص است.

وی در ادامه افزود: انچه باید در نظام مالیاتی دنیا اتفاق بیفتد در جاهای دیگر رخ داده و اسم ان مالیات هوشمند است. مالیات باید مبتنی بر دیتای واقعی مربوط به کسب و کار مودی باشد تا عدالت مالیاتی محقق شود. باید از طریق استقرار سامانه های فروشگاهی همه اطلاعات لازم را گرداوری کرد تا هوشمندسازی نظام مالیاتی محقق شود. باید همه ریزداده های لازم به صورت روشن و غیرقابل کتمان در اختیار سازمان قرار گیرد.

وی افزود: سازمان مالیاتی باید جز محبوب ترین سازمان های کشور باشد. اگر عیر این باسد نمی تواند به وظایف خود عمل کند. سازمان مالیاتی اکنون اطلاعات تمام نقل و انتقالات خودرویی را در اختیار دارد و این اتفاق باید در حوزه های دیگر هم رخ دهد.

اگر درامدهای پاک مالیاتی منبع تامین بودجه نشود مجبور به چاپ پول می شویم و این در نهایت به معنی فشار بیشتر بر اقشار متوسظ و صعیف است.

جرم مالیاتی در کشورهای دیگر سختگیرانه و نابخشودنی است. طراحی و تبدیل اطلاعات به سامانه موتور ریسک زمان بر است و ما فرایند کار را تسهیل می کنیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع