به فعالان موسیقی مشاوره مالیاتی داده می‌شود
9 جولای 2020
اطلاعات عمومی / کاربردی ? مشاغل مجاز در اماکن مسکونی
9 جولای 2020

یک فقره فرار مالیاتی به اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان کارشناسان این اداره تحقیقات‌شان را با همکاری اداره کل امور مالیاتی استان آغاز کردند و موفق شدند یکی از مؤدیان مالیاتی که با ثبت یک شرکت بین سال‌های ۹۱ تا ۹۴ در سطح شهرستان بندرعباس در امر واردات کالا با اخذ کارت بازرگانی فعالیت داشت، شناسایی کنند که این شرکت با وجودی که سال‌ها از فعالیتش گذشته بود هیچ‌گونه اظهارنامه‌ای را برای فعالیت‌های اقتصادی‌اش به اداره امور مالیاتی استان هرمزگان ارائه نکرده بود.

کارشناسان انتظامی در اداره کل امور مالیاتی و اداره کل گمرکات استان نسبت به رصد میزان واردات، نوع کالای وارد شده توسط این شرکت استعلام‌های لازم را انجام دادند و در نهایت مشخص شد که مدیران شرکت مذکور از طریق یکی از گمرکات استان کالاهای مختلفی از جمله خودرو، لاستیک و برنج را به‌صورت کلان و توسط افرادی با استفاده از وکالتنامه از سوی شرکت ترخیص کرده‌اند.

با بررسی‌های دقیق‌تر معلوم شد این مجموعه بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد.فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: در اقدامات بعدی و پس از شناسایی اعضای هیأت مدیره شرکت مشخص شد مدیرعامل آن از موقعیت و بی‌سوادی زنی که در خانه‌اش کار می‌کرده سوء‌استفاده کرده و به بهانه بیمه کردن آن زن، وی را به دفتر اسناد رسمی و اداره ثبت شرکت‌ها برده و با ثبت شرکت و دریافت کارت بازرگانی به نامش اقدام به فعالیت اقتصادی در سطح شهرستان بندرعباس کرده است. با توجه به اینکه شرکت مذکور وجود خارجی نداشته و آدرس دقیقی از محل سکونت این زن نیز در دسترس نبود مأموران با بهره‌گیری اطلاعاتی توانستند محل سکونت کارگر زن را شناسایی و به پلیس امنیت اقتصادی استان احضار کنند.

پس‌ از حضور این زن در اداره پلیس و اظهاراتش برای مأموران مسجل شد که وی توسط صاحبکارش فریب خورده و در ادامه متهم اصلی پرونده شناسایی و دستگیر شد.

متهم در بازجویی‌ها و مواجهه با دلایل و مستندات موجود اتهامش را پذیرفت و با تشکیل پرونده قضایی به دادسرا اعزام شد که با دستور مقام قضایی او ضمن الزام به پرداخت مالیات وضع شده، به اتهام سوء‌استفاده از مجوز افراد غیر در خصوص واردات کالا و همچنین جعل امضای اوراق گمرکی با قرار وثیقه روانه زندان شد.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع