جریمه مالیات
جریمه مالیات – شهرداری بندرعباس جریمه مالیات می شود
3 نوامبر 2021
آئین نامه اجرایی
گزارشات فصلی – آخرین مهلت ارسال معاملات تابستان
4 نوامبر 2021
دستگاه قضائی

حجت الاسلام منتظری: اموال نامشروع مسئولان قابل پیگیری است

دادستان کل کشور درباره اینکه چه میزان از اموال نامشروع مسئولان شناسایی شده است. گفت: دستگاه قضا باید بر اساس مدارک کار کند و اموال نامشروع مسئولان هم قابل پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان گفت: دستگاه‌های اجرایی هر موردی را اعلام کنند. یا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی با ادله و مدارک ارائه دهند که نشان دهد مال شخصی، نامشروع است قابل پیگیری است، عده‌ای اختلاس و سو استفاده کردند، پرونده این‌ها گاهی اعلام می‌شود. و چنین نیست که ما مجاز باشیم تمام موارد را اعلام کنیم.

اموال نامشروع مسئولان قابل پیگیری است

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت:

قانون اجازه داده است در مواردی دادگاه علنی و در مواردی دادگاه غیرعلنی باشد، این اموال اگر اموال اختلاس شده است در طول این سال‌ها موارد بسیاری کشف و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

وی  در ادامه افزود:اگر اشخاص خاصی را مد نظر دارید. این اشخاص اگر پرونده دارند باید ببینیم پرونده‌هایشان به کجا منتهی شده است و آیا مجازیم ان را اعلام کنیم یا خیر.

دادستان کل کشور در این باره گفت:

آمار و ارقام را من الان همراه ندارم. این اموالی بوده که بعضاً تبدیل به ملک و … شده بود و این‌ها برگشته است. اما از بیان جزئیات در اینجا معذورم ضمن اینکه تمام موارد را در خاطر ندارم. و اعلام برخی از ان‌ها مجوز قانونی می‌خواهد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: افراد از ۳ یا ۴ طریق ممنوع‌الخروج و ممنوع المعامله می‌شوند. یکی دستگاه قضائی در ارتباط با پرونده‌هایی است که در حال رسیدگی است و ممکن است تشخیص دهد لازم است این فرد ممنوع‌الخروج شود. تا دلایل از بین نرود. و یکی از روش‌ها هم بانک‌ها هستند که در ارتباط با عمیات بانکی می‌توانند درخواست کنند. و این کار را انجام دهند.

موسسه مشاوره مالیاتی آریا حساب آترینا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع