نحوه وصول مطالبات مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی
3 مارس 2019
گروه های اصلی حسابداری به چه صورت هستند +انواع دارایی ها
3 مارس 2019

بر اساس اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات گوشی تلفن همراه توسط مسافران مشمول 4 درصد حقوق گمرکی و 1 درصد سود بازرگانی است که بر اساس بخشنامه مرکز واردات گمرک ایران سود بازرگانی دو برابر محاسبه می شود.

واردات گوشی
احکام مالیاتی متاثر از شیوع ویروس کرونا

میزان گمرکی برای واردات گوشی مسافری

بر اساس اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات گوشی تلفن همراه توسط مسافران مشمول ۴ درصد حقوق گمرکی و ۱ درصد سود بازرگانی است که بر اساس بخشنامه مرکز واردات گمرک ایران سود بازرگانی دو برابر محاسبه می شود.

همچنین علاوه بر این ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱ درصد عوارض هلال احمر نیز توسط گمرک ایران اخذ می گردد که مجموع حقوق و عوارض گمرکی واردات گوشی تلفن همراه مسافری به ۱۶ درصد می‌رسد.

میزان گمرکی برای واردات گوشی رسمی

برای واردات رسمی تلفن همراه بایستی علاوه بر ارقام مذکور ۴ درصد مالیات علی الحساب نیز پرداخت شود. به عبارت دیگر واردات از طریق رویه مسافری، علاوه بر لحاظ شدن معافیت ۸۰ دلاری برای هر مسافر، از پرداخت مالیات علی الحساب نیز معاف است.

بر اساس اطلاعات موجود، روزانه تعداد قابل توجهی موبایل از طریق رویه مسافری در سامانه گمرک ثبت میشود. به عبارت دیگر این موبایلها از مبادی غیر رسمی مثل کوله بری وارد کشور شده اند و در سطح عرضه هنگام توزیع و رسیدن به مشتری نهایی عملیات رجیستری انجام میشود.

بخشنامه های عملکرد های مالی

در این بخشنامه آمده است: شرکت‌های مدنظر که بر اساس صورت های مالی عملکرد سال ۹۶ مشمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت شده باشند، در صورتی که در طی سال ۹۷ اقدام به تجدید ارزیابی دارایی‌های خود کرده و مازاد حاصل از این تجدید ارزیابی را به حساب افزایش سرمایه منظور و فارغ از میزان درآمد و هزینه طی سال ۹۷ با این اقدام (افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی) از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی مذکور خارج گردند با رعایت سایر مقررات مربوط امکان برخورداری از نرخ صفر مالیاتی مربوطه را دارا خواهند بود.
لازم به ذکر است؛ در صورتی که افزایش سرمایه از محل سایر منابع در طی سال جاری و قبل از افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی انجام شده و با انجام آن شرکت از شمول ماده ۱۴۱ قانون مذکور خارج شده باشد، در این صورت امکان برخورداری از مشوق مذکور را دارا نخواهند بود.

همچنین میتوانید از طریق سایت گوگل نیز ما را پیدا کنید

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع