بروشور مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی
4 جولای 2020
از هفته آینده قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی اجرا می‌شود.
5 جولای 2020
احکام مالیاتی متاثر از شیوع ویروس کرونا

در پاسخ وزارت دارایی آلمان به پرسش فراکسیون حزب چپ، از جزیره جرسی در ساحل شرقی بریتانیا و جزیره گورنزی در سواحل شمالی فرانسه که به بریتانیا تعلق دارد به عنوان مهم‌ترین هدف‌های فرار مالیاتی سرمایه‌های آلمان نام برده شده است.

ثروتمندان، در آلمان هم مثل پولدارهای سایر کشورها، برای فرار از پرداخت مالیات همواره در جست‌وجوی کشورهایی هستند که اسرار سپرده‌های ثابت آن‌ها را حفظ می‌کنند. پیش‌تر همواره نام سوئیس، لوکزامبورگ و قبرس در صدر فهرست این کشورها قرار داشت.

بزرگترین بازندگان فرار مالیاتی، کشورهایی هستند که مهمترین منبع درآمد آن‌ها را مالیات تشکیل می‌دهد. افراد ثروتمند از طریق فرار مالیاتی سالانه میلیاردها یورو از درآمد مالیاتی بالقوه دولت‌ها می‌کاهند و باعث می‌شوند که آن‌ها بعضا برای جبران کسری بودجه خود مجبور به وام گرفتن از موسسات مالی شوند.

به گزارش زوددویچه تسایتونگ، آلمانی‌ها در حال حاضر در بانک‌های سوئیس ۱۳۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو و در بانک‌های لوکزامبورگ ۱۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو سپرده دارند. اما هم به لحاظ مجموعه سپرده‌ها و هم به لحاظ نسبت سپرده‌ها به تعداد حساب‌های بانکی، جزیره جرسی در سواحل شرقی بریتانیا در سال‌های اخیر از این کشورها پیشی گرفته و جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

برپایه همین گزارش آلمانی‌ها به طور متوسط در هر حساب بانکی جرسی ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو سپرده دارند، در حالی که میانگین حساب‌های آن‌ها در سوئیس تنها ۱۸۰ هزار یورو است.

جالب اینجا است که در دومین جایگاه کشورهای جذب کننده دارائی نقدی آلمانی‌ها پس از جرسی هم جزیره کوچک گورنزی در سواحل شمالی فرانسه قرار دارد که به بریتانیا متعلق است. آلمانی‌ها در هر حساب بانکی این جزیره به طور متوسط ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو ذخیره کرده‌اند.

وزارت دارایی آلمان در پاسخ فراکسیون حزب چپ در مجلس فدرال گزارش داده که بر اساس اطلاعات این وزارتخانه مجموع سرمایه‌های فراری آلمانی‌ها در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۵۹۱ میلیارد یورو رسیده است. برای پی بردن به اهمیت این رقم، کافی است بدانیم که بودجه دولت فدرال آلمان در همین سال ۳۵۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو بود. به این ترتیب حجم سرمایه فراری حدود ۶۰ درصد بیش از بودجه کل کشور بوده است.

بر پایه گزارش زوددویچه تسایتونگ در سال ۲۰۱۸ آلمانی‌ها تنها ۱۸۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو به بانک‌های جزیره جرسی سپرده‌اند. در نتیجه اکنون دولت آلمان بیش از آن که با چالش بانک‌های سوئیس، لوکزامبورگ، باهاما و قبرس روبرو باشد، درگیر جزیره جرسی است. به نظر کارشناسان اقتصادی، با توجه به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و مشکلات اقتصادی بزرگ این کشور، بعید به نظر می‌رسد که لندن آمادگی همکاری برای افشای اسرار فرارهای مالیاتی را با آلمان داشته باشد.

جامعه‌ملل تصمیم گرفته است حفظ اسرار بانکی را در بهشت‌های مالیاتی جهان از میان بردارد، اما این تصمیم تنها مسئولان دارائی کشور مربوطه را هدف قرار می‌دهد. در حالی که بخش اعظم افکار عمومی از دست یافتن به اسرار مالیاتی بی نصیب می‌ماند.

دویچه وله می‌افزاید: مسئله فرار با هدف فرار از پرداخت مالیات به آلمان و اروپا محدود نمی‌شود، بلکه تقریبا همه کشورهای صنعتی به این فساد مالی آلوده‌اند.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع