الزام ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه ملی املاک از امروز ۱۹ فروردین/ جرایم سنگین مالیاتی در صورت درج اطلاعات اشتباه
8 آوریل 2021
جلوگیری از فرار مالیاتی با قانون مالیات بر ارزش افزوده
11 آوریل 2021

پنج شنبه ۱۹ فروردین سامانه جامع املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir پذیرای کلیه سرپرستان خانوارهای شهری و روستایی برای درج مالکیت و اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) ظرف مدت ۲ ماه هستند. سرپرستان خانوار می‌توانند بر اساس آخرین رقم کد ملی خود (سرپرست خانوار) مطابق با جدول زمان بندی که در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ذکر شده، به این سامانه مراجعه کنند.

از ۱۹ فروردین ماه همه مردم باید اطلاعات املاک خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند و این اقدام تا دو ماه ادامه خواهد داشت. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، اطلاعات ثبت اطلاعات املاک اشخاص حقیقی و حقوقی در سامانه املاک و اسکان، در راستای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم است که در دی ماه سال گذشته این قانون به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان، رسیده و مراحل ابلاغ آن به دستگاه‌های ذی ربط از جمله وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی طی شده است.

هدف از اجرای این طرح، شناسایی واحدهای خالی از سکنه از طریق سامانه املاک و اسکان در مرحله اول در جهت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و هدف دوم هم شناسایی محل سکونت خانوارهای شهری و روستایی و به نوعی اتصال کد ملی سرپرست خانوار و اعضای خانواده به کد پستی محل سکونت است. اگرچه در سرشماری‌های متعدد نفوس و مسکن در سالهای گذشته، علی رغم مراجعه واحد به واحد خانه‌ها، می‌بایست چنین نتایجی حاصل می‌شد، اما هیچ گاه آمار به دست آمده نتوانست برای اجرای برنامه‌های دولت اعم از تنظیم بازار مسکن و نیز برنامه ریزی برای شناسایی خانواده‌های فاقد مسکن یا افراد دارای بیش از یک ملک و اخذ مالیات از مالکانی که واحدهای مسکونی خود را خالی نگه می‌دارند، مثمر ثمر بوده و دولت به یک بانک اطلاعاتی دقیق در خصوص املاک موجود در کشور دست یابد.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع