آیا میتوان بدون تنظیم سند رسمی،اقدام به پیش فروش ساختمان کرد؟
1 فوریه 2020
مالیات تولید کننده ها در بودجه ۹۹ بیشتر شد!در آریا حساب آترینا بخوانید
2 فوریه 2020

برخی انواع اظهارنامه مالیاتی در ایران فرم‌های اظهارنامه مالیاتی سال ها است الکترونیکی شده و از این رو از طریق اینترنت تکمیل و ارسال خواهد شد .

? این فرم‌ها به چند نوع مختلف تقسیم می‌شوند که هر شخص حقیقی یا حقوقی، در زمان مراجعه به وب‌سایت سازمان امور مالیاتی، به‌تناسب باید فرم مخصوص به خود را پر کند.

◾از جمله مهمترین آن ها عبارت‌اند از:

?اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی: اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی در دو قالب اظهارنامه انفرادی و مشارکتی قابل‌ارائه بوده و پایان خردادماه هرسال ( جهت عملکرد سال قبل ) آخرین‌ مهلت تسلیم آن به اداره امور مالیاتی است.

?اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی: اشخاص حقوقی و شرکت‌هایی که پایان سال مالی آن‌ها ۲۹ اسفند است تا پایان تیرماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ( جهت عملکرد سال گذشته ) به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.

?اظهارنامه املاک: تمامی افرادی که املاک خود را اجاره داده و از آن طریق کسب درآمد می‌کنند، موظف به تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه هستند. پایان تیرماه هرسال ( جهت عملکرد سال قبل ) آخرین موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی املاک است.

?اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده: این نوع اظهارنامه به‌صورت فصلی تنظیم و برای سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود. مودیان مشمول ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مودیانی هستند که طی فراخوان هایی ( هفت مرحله تاکنون فراخوان شده اند ) مکلف به انجام تکالیف مقرر شده اند .

مشاوره مالیاتی تخصصی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع