تجدید نظر در حسابداری مالیاتی
30 می 2020
شورای عالی مالیاتی
30 می 2020
کمیسیون ماده 216
مالیات تجار و واردکنندگان

کمیسیون ماده ۲۱۶
قبل از ورود به کمیسیون ماده ۲۱۶ باید یک سپرده یا تضمین بانکی یا ضامن معتبر یا وثیقه ملکی را در گرو سازمان امور مالیاتی قرار دهید زیرا توجیه این است که ممکن است شما به قصد وقت کشی اعتراض را ادامه میدهید و خدایی نکرده قصد عدم پرداخت حق و حقوق دولت را دارید بنابراین باید وثیقه ای جهت ضمانت در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.
چنانچه پرونده شما به دلیل عدم پرداخت بدهی به واحد اجراییات سازمان مالیاتی اجرا شد میتوانید در این مرحله از کمیسیون هم ارز به نام کمیسیون ماده ۲۱۶ استفاده کنید که جلسات به فوریت و خارج از نوبت تشکیل میگردد دلیل تشکیل جلسات خارج از نوبت هم این است که دولت در این مرحله میخواهد که هر چه زودتر حق و حقوق خود را دریافت کند. در کمیسیون ماده ۲۱۶شما میتوانید نسبت به مالیات قطعی نشده خود اعتراض کنید و دولت نمیتواند از طریق اجراییات مانند قطع شماره های تماس شما یا مسدود کردن حساب های بانکی یا ممنوع الخروج کردن اقدام کند.
یکی از دلایل دیگری که ممکن است شما به کمیسیون ماده ۲۱۶ مراجعه کنید این است که برگ تشخیص به شما ابلاغ قانونی شده و به هیئتبدوی رفته و شما در جریان نبوده اید رای هیئت بدوی صادر شده و قطعی گردیده و شما از این روند مطلع نبوده اید در این حالت میتوانید به کمیسیون ماده ۲۱۶ اعتراض و مراجعه کنید که رای هیئت باطل میگردد و مجددا به پرونده شما رسیدگی میگردد.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع