پیام متنی سازمان امور مالیاتی به صاحبان مشاغل هنگام تکمیل اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸
1 آگوست 2020
معافیت مالیاتی چه تغییراتی می‌کند؟
2 آگوست 2020

برای حمایت از تولید و کاهش قیمت‌ کالاها باید به جای مالیات، از بخش تولید، مالیات از سرمایه‌های راکد و عایدی مسکن و سرمایه و نیز سکه و ارز اخذ شود. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: از بخش تولید نه تنها نباید مالیات اخذ شود بلکه باید با پرداخت یارانه، حمایت‌های لازم از آن صورت گیرد و در سایه اینگونه اقدامات است که قیمت تمام شده تولیدکالا در کشور پائین می‌آید وم ا شاهد عرضه کالا با قیمت ارزان در بازار خواهیم بود.

عنابستانی خاطرنشان کرد: مرحله بعد بحث صادرات محصولات است که نیازمند اصلاحات اساسی در نظام گمرکی است که متأسفانه ما شاهد مفاسد زیادی در این حوزه هستیم.

وی افزود: سیستم مالیاتی و سیستم گمرکی در کشورهای مطرح نقش تنظیم‌کننده دارند اما در کشور ما این دو بخش نقش درآمدزایی را ایفا می‌کنند که باید اصلاح شود. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در کوتاه‌مدت نیز باید صدور مجوز کسب و کار با سهولت انجام شود و موانع از سر راه برای این کار برداریم. در بسیاری از کشورها و نه تنها کشورهای پیشرفته بلکه کشورهایی مثل عمان، هند و اندونزی و… اصل بر کسب و کار آزاد است و بحث مجوز موضوع اصلی نیست و فقط در مشاغل خاص بحث صدور مجوز مطرح است.

عنابستانی خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز این موضوع صدور مجوز نیز باید تسهیل شود و به این سمت پیش برویم که مشاغلی مثل مشاغل خانگی بحث صدور مجوز در موردشان حذف شود و تنها مشاغل خاص نیازمند کسب مجوز باشند و البته در مورد آنها تشریفات و موانع از سر راه‌شان برداشته شود.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع