فرار مالیاتی ۴۰ میلیاردی در تهران
13 جولای 2020
مهلت دو هفته ای/پیش‌بینی ۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی
13 جولای 2020

 با گذشت یکسال از مهلت بانک‌ها برای ارائه تراکنش‌های بانکی، فرصت دو هفته‌ای برای این امر در نظر گرفته شده است.

بانک مرکزی باید اطلاعات تراکنش‌ها را از طریق بانک‌ها به سازمان امور مالیاتی بدهد. تاکنون سعی شده ارتباط وب سرویس برقرار شود اما هنوز موفق نشده ایم آنطور که در نظر داریم، اطلاعات را در اختیار بگیریم. این اطلاعات شامل تراکنش فعالان اقتصادی و تفکیک اطلاعاتی آنها می‌شود.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اخیراً مکاتبه‌ای با تمامی سازمان‌هایی که مکلف به ارائه اطلاعات به سازمان امور مالیاتی هستند انجام داده ایم و باید هر چه سریع‌تر اطلاعات را در قالب وب سرویس در اختیار ما قرار دهند؛ اگر این اتفاق نیفتد، علی رغم اینکه متخلف محسوب می‌شوند و باید ضرر وارده به سازمان را جبرانن کنند، این مساله از سال ۹۵ جرم تلقی می‌شود و قابلیت پیگرد قانونی را در دستگاه قضا دارد.

علیزاده افزود: حداقل یک سال است که به دنبال برقراری اتصال برخط هستیم اما تاکنون این امر محقق نشده، اما الان حداکثر ددلاین تعیین شده برای ارائه اطلاعات از سوی همه دستگاه‌ها به سازمان امور مالیاتی دو هفته در نظر گرفته شده است.

با کتمان درآمدها حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی رخ می‌دهد

وی در مورد فرار مالیاتی در کشور اظهار داشت: فرار مالیاتی شامل دو دسته کتمان درآمد و اجتناب از پرداخت می‌شود. آنچه که الان در محافل عمومی مطرح است مباحث مربوط به کتمان درآمد یا بخشی از فعالیت اقتصادی می‌شود که طبق پیش بینی‌ها بین ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی ناشی از کتمان درآمد در کشور وجود دارد.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع