اصل طلا،جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور، معاف از مالیات می باشد.
22 ژانویه 2020
ماده ۱۸۶ قانون مالیاتی مستقیم چیست ؟
23 ژانویه 2020

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر از رونق دوباره بازار طلا و جواهر با معافیت جدید مالیاتی اصل طلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا، یکی از مشکلاتی که همواره صنف طلا و جواهر با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، بالاخره پس از تلاش‌ و پیگیری‌های بی وقفه اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده ماده ۲۸ این لایحه با ۱۵۸ رای موافق با معافیت اصل طلا، جواهر و پلاتین از مالیات بر ارزش موافقت شد.
بر اساس بند ب این ماده اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور، معاف از مالیات است.
در همین راستا، ابراهیم محمدولی؛ رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر در گفتگو با ایبِنا در اینباره اظهارداشت: خوشبختانه با معافیت اصل طلا، جواهر و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده موافقت شد. بی شک در این زمینه نباید از تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان امور مالیاتی، اتحادیه های کشوری و … غافل شویم.
وی افزود: همانطور که صنف طلا و جواهر همواره در مسیر و چارچوب قانون حرکت کرده، پس از این تصمیم میز همینطور خواهد بود. این موضوع از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شد و در مرحله بعدی طرح و تایید این موضوع توسط شورای نگهبان است و تا زمانی که از سوی دولت به سازمان امور مالیاتی بخشنامه نشود، صنف طلا و جواهر به مانند قبل عمل خواهد کرد.
رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، ادامه داد: صنف طلا و جواهر آمادگی هرگونه همکاری و خدمات در چارچوب قانون را دارد. محمدولی درباره مزیت این تصمیم برای مصرف کنندگان، گفت: در طول سال های اخیر به دلیل دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل و فرع طلا، مصرف کنندگان رغبتی برای خرید مصنوعات طلا نداشتند و این اتفاقی که افتاد، باعث می‌شود تا تنها اجرت و سود طبق قانون مشمول مالیات شود و اصل طلا معاف باشد که این عاملی است تا اشتیاق و قدرت خرید طلا افزایش یابد.
به گفته وی، با این روند، به تبع شاهد رونق بازار و خرید و فروش در بازار طلا و جواهر خواهیم بود. همچنین فعالان این صنف نیز در تلاش هستند تا با همکاری با اتحادیه دوباره بازار به رونق قبلی خود بازگردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع