شناسایی خانه‌های خالی با ارسال پیامک در آریا حساب اترینا
14 مارس 2020
? مالیات به زیان انباشته تعلق نمی‌گیرد بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت
14 مارس 2020

شورای نگهبان در برابر فشارها برای جلوگیری از شفافیت حق الوکاله‌ها مقاومت می‌کند؟

? اختلاف فاحش میان تعرفه‌ها و عرف بازار، انگیزه لازم را برای عدم ابراز حق‌الوکاله واقعی در «قراردادهای خصوصی وکالت» ایجاد می‌نماید، چنانچه اکثر وکلاء علی رغم دریافت مبالغی هنگفت، در وکالتنامه تنظیمی از لفظ «مطابق با تعرفه» استفاده کرده و همچنین در سامانه ثنا نیز مبلغی اندک را گزارش می‌کنند.

? به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار خدمات حقوقی یکی از بازارهای بزرگ و زیرساختی در سطح کشور است که آمارها حکایت از وضعیت نامطلوب پرداخت مالیات توسط بازیگران اصلی این بازار یعنی وکلاء دارد. مطابق با گزارش سازمان امور مالیاتی کشور طی سال‌های ۸۸ الی ۹۳ ، مالیات ابرازشده از سمت ۸۵ درصد وکلا صفر بوده است و تنها ۱.۲ درصد وکلاء مالیاتی بیش از ۵ میلیون تومان ابراز کرده‌اند. 

? در چنین شرایطی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بندی را به تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۳۹۹ الحاق کرد که مطابق با این بند، به منظور شروع کار وکالت، وکلاء موظف هستند تا در سامانه ثنا، قراردادی الکترونیکی را با موکل تنظیم نمایند. این قرارداد و مبلغ قید شده در آن مبنای محاسبه تمبر مالیاتی و سایر اقدامات قرار داده خواهد شد. در صورت بروز اختلاف بین وکیل و موکل نیز این قرارداد به رسمیت شناخته می‌شود و هر قراردادی خارج از آن فاقد اعتبار خواهد بود. به نظر می‌رسد سامانه مذکور گامی بزرگ در راستای شفافیت و نظارت بر قراردادهای منعقد شده مابین وکیل و موکل باشد.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع