مالیات سبز و محیط زیست/ داووس، روز دوم
13 فوریه 2020
⭕ هزینه های غیر واقعی طبق بند ۲ بخشنامه شماره ۱۷۹۴۰ مورخ ۱۲/ ۱۰/ ۸۴ ؛
13 فوریه 2020

خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام حق تقدم، سهم‌الشرکه و … از مالیات معاف شدند. : با مصوبه مجلس، خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام حق تقدم ، سهم‌الشرکه و سایر اوراق بهادار ، انواع شمش طلا وارداتی و داخلی و… از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

?در جریان جلسه امروز مجلس و در ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده ، جزء ۱۰ و ۱۱ بخش خدمات ماده ۹ به تصویب رسید.

?طبق این مصوبه، خدمات زینک، چاپ و انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه‌ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

?همچنین همه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال و موسیقی و تئاتر ، خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات توسط صندوق‌های حمایتی، ضمانت صادرات، سرمایه‌گذاری، بیمه‌ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا با مجوز قانون تاسیس شده یا می‌شوند در چارچوب اساسنامه آنها از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند.

?علاوه بر  این موارد ، طبق بندی دیگر از این ماده ، خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام حق تقدم، سهم‌الشرکه و سایر اوراق بهادار موضوع بند ۲۴ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار ( مصوب اول آذر ۸۴ ) با اصلاحات بعدی از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

?همچنین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی ، تخم مرغ نطفه دار و تبدیل آن به جوجه یک روزه و انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع حواله های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه ۱۰۰ درصد طلا مشمول معافیت مالیاتی شدند.

خدمات حق تقدم

مشاوره مالیاتی تخصصی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع