تشخیص علی الراس در اصلاحیه قانون مالیاتها
2 ژوئن 2020
عدم افشای معاملات ماده ۱۲۹ توسط هیات‌مدیره چه عواقبی برای اعضا دارد؟
2 ژوئن 2020
احکام مالیاتی متاثر از شیوع ویروس کرونا
احکام مالیاتی متاثر از شیوع ویروس کرونا

حمایت ویژه از بخش‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا/ فرار مالیاتی ۴۵ هزار میلیاردی در کشور
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه فرار مالیاتی کار مجرمانه غیرقانونی است، گفت: بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان کل فرار مالیاتی کشور است که امیدواریم با هوشمندسازی نظام مالیاتی آن را حل کنیم.

حمایت ویژه از بخش‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا/ فرار مالیاتی ۴۵ هزار میلیاردی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، امیدعلی پارسا پیش از ظهر امروز در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته بخشودگی جرائم مالیاتی منظمی را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌نامه امسال نیز در راه است، به گونه‌ای‌که تا پایان تیرماه امسال جرائم کل بدهی مالیاتی چنانچه اصل آن پرداخت شود، ۹۰ درصد بخش تولید و ۸۰ درصد بخش غیرتولید مشمول بخشودگی مالیاتی می‌شوند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بر تداوم سیاست بخشودگی مالیات تأکید و تصریح کرد: امسال هوشمندسازی نظام مالیاتی مهمترین اولویت سازمان است، به این معنی که همه اطلاعات اقتصادی در دستگاه‌های اجرایی در اختیار سازمان قرار گیرد و بر این اساس مالیات را تعیین خواهد کرد.

پارسا بیان داشت: همچنین به دنبال این هستیم که تحت عنوان اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات مستقیم، بر حذف مالیات علی‌الرأس برای مشاغل تمرکز کنیم، بنابراین برای مشاغل اظهارنامه‌ها را دریافت و با اطلاعات تطبیق می‌دهیم.

وی با اشاره به الکترونیکی کردن مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی، افزود: با تحقق این مهم دیگر به هیچ‌وجه نیازی به مراجعه به سازمان امور مالیاتی نیست و در دفاتر ثبت این کار صورت می‌پذیرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: مجموعه تصمیم‌هایی برای مقابله با آسیب‌های کرونا در سطح کشور گرفته و ابلاغ شده، در همین راستا مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی تا دو ماه تمدید شده است.

پارسا ادامه داد: مشاغل تا پایان مردادماه و شرکت‌ها تا پایان شهریورماه مهلت ارائه اظهارنامه را دارند.

وی، با تأکید بر اینکه بخش های آسیب دیده از کرونا مورد حمایت ویژه سازمان قرار می‌گیرند، گفت: دیگر بخش ها بایستی طبق قانون عمل کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در دو ماهه امسال روند وصول مالیاتی کشور با تمرکز بر طبقات بالای درآمدی در حال انجام است.

پارسا فرار مالیاتی را خط قرمز سازمان امور مالیاتی عنوان و بیان کرد: فرار مالیاتی با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست، بخش نامه‌ای تحت عنوان استفاده از ظرفیت تراکنش‌های بانکی مودیان مالیاتی و همین طور بخش نامه‌ای برای مقابله با معاملات غیرواقعی با شرکت‌های کاغذی ابلاغ شده و به زودی کسانی که فرار مالیاتی دارند را شناسایی و با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی کار مجرمانه غیرقانونی است، افزود: بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان کل فرار مالیاتی کشور است که امیدواریم با هوشمندسازی نظام مالیاتی آن را حل کنیم.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع