نقطه شروع لوایح مالیاتی
27 می 2020
ایا باید تغییر آدرس را اطلاع بدیم در اریا حساب اترینا
28 می 2020
انواع ابلاغ

انواع ابلاغ ۴ دسته میشوند:
انواع ابلاغ : ۱⃣ابلاغ به مودی:این مورد یکی از مهمترین موارد ابلاغ می باشد که در واقع مامور مالیاتی مستقیما به آدرس قانونی واحد تجاری مراجعه میکند و به مدیر عامل یا بالاترین شخص واحد تجاری تحویل میدهد در صورت اینکه این اشخاص حضور نداشته باشند به اشخاصی که کارمند هستند و نامشان در لیست حقوق آورده میشود یا اشخاص وابسته درجه اول به مودی تحویل میدهد . در زمان ابلاغ باید تاریخ به صورت واضح و بدون خط خوردگی ثبت گردد. تاریخ اقدام جز مدت ابلاغ به حساب نمی آید و در واقع اگر زمان لازم برگ ابلاغ ۳۰ روز باشد شما از اول ماه اقدام تا اول ماه بعد یعنی ۳۱ روز فرصت خواهید داشت زیرا روز اقدام به حساب نمی آید.
در صورتی که اشخاص مذکور در محل حضور نداشته باشند یا برگه ابلاغ را از مامور مالیاتی تحویل نگیرند مامور مالیاتی می تواند برگ ابلاغ را به محل الصاق کند و یا درج نماید استنکاف، به معنی دریافت نکردن برگه توسط مودی، به معنای ابلاغ برگه می باشد و قابل پیگیری خواهد بود اکیدا توصیه میشود که از عدم دریافت برگ ابلاغ قانونی خودداری ننمایید.
۲⃣ ابلاغ پستی در این نوع ابلاغ مامور پست کلیه عملیاتی را که مامور مالیاتی انجام میدهد، انجام میدهد و نتیجه را به اداره امور مالیاتی اعلام میکند.
۳⃣ ابلاغ قانونی تفاوت ابلاغ قانونی با ابلاغ به مودی در این است که زمان ابلاغ به مودی ، مودی وظیفه دارد به موضوع سریعا رسیدگی کنداما در ابلاغ قانونی فرض میشود که شاید مودی نتوانسته برگه را دریافت کند بنابراین باب سخت باز است که بتواند چنانچه اعتراضی دارد یا مدارکی به همراه خود به اداره امور مالیاتی مراجعه کند.
۴⃣ ابلاغ رسانه ای در این ابلاغ اگر با توجه به تمام شرایط ذکر شده اداره امور مالیاتی به مودی دسترسی نداشته باشد و نتواند آدرس دقیق را پیدا کند به نزدیک ترین رسانه به اداره امور مالیاتی مراجعه میکند و برگه ابلاغیه را در روزنامه درج می نماید.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع