تصویب حذف مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا
30 ژانویه 2020
صدور اسناد تسویه خزانه فرصت قانونی مناسب برای تهاتر و تسویه بدهی‌ها و مطالبات بخش خصوصی و تعاونی از دستگاه‌های
30 ژانویه 2020

وی در پاسخ به این سوال که آیا معافیت‌های مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بیشتر شده یا کمتر مصادیق آن چیست، عنوان کرد: معافیت های لایحه مالیات بر ارزش افزوده و مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به قانون فعلی اضافه شده است که از جمله می توان به معافیت بیمه عمر، درمان، محصولات کشاورزی، هتل های سه ستاره، مکان های ورزشی، برخی محصولات لبنی و خدمات چاپ اشاره کرد.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این سوال که نگاه سازمان مالیاتی درباره حذف معافیت مالیاتی مناطق ازاد و ویژه اقتصادی چیست؟ چرا نماینده دولت در رابطه برقراری معافیت‌های مالیاتی این مناطق موافق بود؟ باقی ماندن معافیت‌های مالیاتی مناطق ازاد چه پیامدهای مثبت و منفی خواهد داشت؟ چه میزان درآمد از این محل پیش بینی می شود؟، گفت:‌ در حال حاضر و به موجب قانون فعلی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از پرداخت مالیات معاف هستند لیکن در لایحه تقدیمی دولت علاوه بر معافیت، مقرر شد که مالیات و عوارض پرداختی آنها در زمان خرید از سرزمین اصلی استرداد شود. و به همین دلیل نماینده دولت در مجلس نمی توانست با مفاد لایحه تقدیمی دولت مخالفت کند و در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به معافیت مناطق آزاد و استرداد مالیات و عوارض پرداختی در زمان خرید از سرزمین اصلی رای دادند.

مسیحی در مورد اینکه آیا مالیات کارانه پزشکان طبق قانون بودجه ۹۸ به صورت پلکانی اخذ شده است؟ چه میزان درآمد از این محل وصول شده یا می‌شود؟ اظهارداشت: بله، مالیات کارانه پزشکان طبق قانون بودجه ۹۸ به صورت یکسان اخذ می شود و در همین ارتباط در ابتدای سال موضوع به تمامی ادارات کل امور مالیاتی برای رعایت و اعمال دقیق قانون ابلاغ شده است.

مشاوره مالیاتی تخصصی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع