حقوق کارکنان دولت تا سه میلیون تومان در ماه و حقوق کارگران تا دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از مالیات معاف می‌شوند.
23 ژانویه 2020
دونالد ترامپ رهبری حزب دمکرات را متهم به تلاش برای «کودتا» و «ضربه زدن به دمکراسی در آمریکا» کرد.
23 ژانویه 2020

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به معایب افزایش کمی مناطق‌آزاد و ویژه اقتصادی در کشور گفت: با افزایش این مناطق بخش زیادی از درآمد‌های مالیاتی حذف می‌شود.
۰۴ دی ۱۳۹۸ – ۱۵:۴۵ رسانه ها خواندنی نظرات
عده‌ای با افزایش مناطق‌ آزاد دنبال حذف درآمد‌های مالیاتی هستند
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، بایزید مردوخی کارشناس اقتصادی در گفتگو با دانشجو، در واکنش به مصوبه اخیر مجلس درباره طرح ایجاد ۹۰ منطقه ویژه اقتصادی گفت: وقتی نمایندگان مجلس بخواهند ۹۰ منطقه ویژه اقتصادی جدید را تاسیس کنند، این مساله به آن معنا است که اصلاً قصد انجام کاری را ندارند.

وی با انتقاد از موج جدید تقاضا برای گسترش مناطق‌آزاد و ویژه اقتصادی در کشور، اظهار داشت: این جریان به دنبال حذف بخش زیادی از درآمد‌های مالیاتی کشور است.

نمایندگان مجلس در حالی به دنبال افزایش تعداد مناطق‌آزاد و ویژه اقتصادی هستند که به نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، این مناطق تاکنون در راستای اهداف پیش‌بینی شده خود عملکرد مطلوبی نداشته‌اند.

علاوه بر این اعطای معافیت‌های مالیاتی پی در پی از جمله معافیت از مالیات بر ارزش افزوده از جمله مزیت‌هایی است که فعالان در این مناطق از آن بهره‌مند هستند و این مساله موجب شده تا تولیدکنندگان داخلی از این ناحیه متضرر شوند.

همچنین نگاهی به آمار منتشر شده تجارت خارجی کشور حاکی از آن است که کمتر از ۲ درصد صادرات کل کشور از طریق مناطق‌آزاد صورت می‌گیرد و کمتر از ۵ درصد سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق‌آزاد محقق می‌شود؛ گفتنی است که این مناطق تنها ۳ درصد بار اشتغال‌زایی کشور را به دوش می‌کشند و به گفته ابراهیم زارعی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حدود ۸ درصد از واردات و قاچاق کالا از طریق این مناطق است؛ بنابراین می‌توان پیش بینی کرد که با گسترش وسعت مناطق‌آزاد، معضلاتی از جمله فرآیند قاچاق کالا به کشور تسریع شود

مشاوره مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع