دو تصمیم جدید برای بازگشت ارز | سازمان امور مالیاتی هم به مقوله رفع تعهد ارزی ورود کرد
29 جولای 2020
معافیت مالیاتی چه تغییراتی می‌کند؟
1 آگوست 2020

هوشمندسازی و مدرن سازی نظام مالیاتی گفت: مالیات ایتکس (الکترونیک) و آیتکس (مالیات هوشمند) دو فازی است که در طرح هوشمندسازی نظام مالیاتی برای افزایش رضایتمندی مشتریان مالیاتی اجرا می‌شود. او ادامه داد: اجرای این طرح ها و رصد تراکنش‌های مالی باعث چابک سازی نظام مالیاتی، شفاف سازی فرآیندها و جلوگیری از فرار مالیاتی می شود.

خانی با اشاره به پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقالات املاک در دفاتر اسناد رسمی گفت: هموطنان به جای صرف ۱۰ روز زمان برای پرداخت مالیات املاک خود می‌توانند به صورت آنلاین در دفترخانه‌ها اقدام به پرداخت مالیات ملک خود کنند. این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی به دنبال دریافت اطلاعات مالیاتی از دستگاه های اجرایی کشور است، افزود: تاکنون سیاست سازمان امور مالیاتی در برخورد با دستگاه های اجرایی ، سیاست تعاملی و التماسی بوده اما در شرایط کنونی کشور که نیاز به درآمدهای مالیاتی بیش از پیش حس می شود ، سیاست سازمان امور مالیاتی به سیاست تهاجمی تغییر کرده است.

معاون سازمان مالیات تصریح کرد: تا کنون با ۴۳ دستگاه اجرایی مکاتبه داشته ایم و بندهای قانونی که به صراحت پرداخت داده‌ها و اطلاعات را به آن‌ها تکلیف می کند ، متذکر شده ایم. او ادامه داد: از ابزارهای قانونی خود استفاده می کنیم تا نیازهای داده ای سازمان امور مالیاتی تکمیل شود. یک ماه به دستگاه های اجرایی مهلت داده ایم که اطلاعات خود را تکمیل کنند که تا کنون ۱۵ روز گذشته و دستگاه ها همکاری خوبی داشته اند.

خانی گفت: اگر دستگاه ها در مهلت مقرر نسبت به تکمیل داده و اطلاعات و ارسال آن اقدام نکنند ، مراجع قضایی را درگیر این موضوع خواهیم کرد و جرائمی برای دستگاه های متخلف صادر می شود. او تاکید کرد: وصول درآمد‌های مالیاتی از طریق مدرن‌سازی نظام مالیاتی و همچنین هوشمندسازی مبتنی بر ریزداده‌های ثبتی مؤدیان در کنار تکمیل پایگاه اطلاعات مؤدیان مالیاتی و برخی اقدامات اولویت‌دار همچون نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی از جمله اقداماتی است که در نظام مالیاتی هوشمند می‌توان از آن‌ها نام برد.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه کلیه فرایند‌ها و مراحل ثبت نام در نظام مالیاتی کشور، الکترونیکی است و نیازی به مراجعه مؤدی به ادارات مالیاتی نیست افزود: هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور، جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و شناسایی راه‌های فرار از پرداخت مالیات، همچنین شناسایی گروه‌های جدید هدف و افزایش سهم مالیات از بودجه در سال‌های اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته و برای آن برنامه‌ریزی شده است.

او ادامه داد: برای مقابله سیستمی و یکپارچه با فرار‌های مالیاتی و پیشگیری از گسترش این پدیده راهی جز دستیابی به اطلاعات همه دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص مبادلات، معاملات، دارایی‌ها و سرمایه افراد وجود ندارد. خانی تاکید کرد: هوشمندسازی نظام مالیاتی علاوه بر اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی را به همراه دارد و چتر اطلاعاتی سازمان مالیات را بزرگتر می کند. این امر می تواند در شناسایی مفاسد ریز و درشت اقتصادی و کاهش آن کمک کند و این امر به سالم سازی اقتصاد کشور منجر خواهد شد.

مشاوره مالیاتی تضمین کاهش مالیات قانونی

اخبار مالیاتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نرم افزار آنلاین
Call Now Buttonتماس سریع